با وجود وعده و وعیدهای مسوولین، همچنان بعد از گذشت 12 سال، طرح فاضلاب شهری شهر سرابله که یکی از الزامات زندگی به منظور حفظ بهداشت و سلامت محسوب می‌شود به دست فراموشی سپرده شده است.
کد خبر: ۸۹۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 31 August 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ اجرای شبکه فاضلاب شهری یکی از الزامات زندگی شهری به منظور حفظ بهداشت و سلامت و همچنین استفاده بهینه از چرخش آب است اما این روزها در برخی نقاط شهری هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

هدف از اجرای طرح فاضلاب شهری، ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب در شهر به منظور ارتقا سطح بهداشت و رفع آلودگی‌های موجود در شهر بوده است؛ بزرگترین مشکل برای شهروندان شیوه دفع فاضلاب‌ها و سرویس‌های بهداشتی به صورت تخلیه چاه است.

این روزها طرح فاضلاب شهری موجب مشکلات و دغدغه‌های زیادی برای شهروندان در شهرستان چرداول شهر سرابله شده است؛ باید گفت کار فاضلاب شهری هنوز بعد از 12 سال در این مناطق صورت نگرفته است.

روش‌های دفع فاضلاب از طریق اجرای طرح فاضلاب شهری در سرابله بهترین گزینه برای برطرف کردن این مشکل موجود در شهر سرابله است اما باید گفت همچنان تکلیف دفع فاضلاب شهری در این محله نامعلوم است؛ مسوولین مثل همیشه نیازمند تزریق اعتبار هستند؛ سوال این است که با تزریق اعتبار برای دفع فاضلاب شهری اقدامات لازم را انجام می‌دهند یا همچنان این پروژه به صورت دورانی بر روی زمین می‌ماند؟

هزینه تخلیه چاه برای شهروندان سنگین است

محمدیان یکی از شهروندان سرابله اظهار داشت: نامشخص بودن وضعیت فاضلاب شهری، اجازه حفر چاه برای دفع بهداشتی فاضلاب و سرویس‌های بهداشتی نمی‌دهد.

وی افزود: هزینه تخلیه چاه برای شهروندان با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی سنگین است و برای تخلیه چاه حدود 300 هزار تومان می‌گیرند که برای ما که کارگر هستیم سنگین است.

این شهروند تصریح کرد: مسوولین ما واقعا سنگ اندازی می‌کنند؛ آن‌ها اعتبار می‌گیرند که مشکلات را برطرف کنند نه اینکه مدتی بعد از شروع به کار پروژه بگویند بودجه نداریم این که نشد حرف و مسوولین ذی‌ربط باید جوابگوی بهداشت و سلامتی مردم باشند.

مردم از وعده وعید‌های مسوولین خسته شده‌اند

هواسی یکی دیگر از شهروندان مطرح کرد: ۱۲ سال است تکلیف فاضلاب شهری محله کارکنان شهر سرابله فراموش شده است مردم دیگر از وعده و وعده‌های مسوولین خسته شده‌اند.

وی افزود: ان‌شاالله هر چه زودتر تکلیف فاضلاب این محله نیز مشخص شود؛ می‌توان از عمران و آبادانی صحبت کرد ولی عمل کردن و پای کار بودن چیز دیگری است؛ امیدوارم هرچه سریع‌تر مشکل حل شود.

بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر سرابله در سال 96

نورالله تیموری مدیر عامل آب و فاضلاب ایلام گفت: بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر سرابله از سال ۹۶ شروع شده که این تصفیه خانه باظرفیت ۵۷۰۰ متر مکعب در شبانه روز برای جمعیت ۲۰۰۰۰ نفر طراحی شده است که از جمله تصفیه خانه‌های پیشرفته کشور از نظر فرآیندی است.

وی افزود: با شروع بهره برداری، اتصال انشعابات فاضلاب آغاز شده است که در حال حاضر ۵۰ درصد شهر تحت پوشش شبکه فاضلاب است؛ توپوگرافی خاص منطقه و چند شیبه بودن، سبب شده که به ایستگاه‌های پمپاژ متعدد و بالا رفتن عمق کارگذاری شبکه شده که در بعضی مناطق عمق کارگذاری بیش از ۷ متر بوده است نیاز داشته باشیم. 

مدیر عامل آب و فاضلاب ایلام، خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی این محله نسبت به سایر مناطق استان پرهزینه‌تر و کندتر صورت می‌گیرد از طرفی اولویت انجام عملیات اجرایی مناطق مرکزی با تراکم بالا بوده که در حال حاضر به پیمانکار واگذار شده است؛ ان‌شاءالله با تکمیل آن، سایر مناطق از جمله مناطق جدیدالاحداثی مانند محله کارکنان نیز به شبکه فاضلاب متصل می‌گردند./ح

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار