رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که سوگواره اشراق تلاشی برای پاسداشت نهضت حسینی، گفت: این سوگواره نشان دهنده توجه دفتر تبلیغات اسلامی به حضور در فضای مجازی و استفاده از ابزار هنر و رسانه است.
کد خبر: ۸۹۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶ 31 August 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در دیدار با دست اندرکاران هفتمین سوگواره مجازی «اشراق» اظهار کرد: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مأموریت و وظایف بسیاری در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی دارد.

وی با بیان اینکه ما همیشه در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در معرض نگاه تک وجهی هستیم، گفت: گاهی در حوزه به گوش می‌رسد که رسالت دفتر تبلیغات اسلامی، محدود به تبلیغ چهره به چهره است که این نوع نگاه تک بعدی، بسیار آسیب زا محسوب می‌شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه این دفتر از گذشته تاکنون به ابعاد مختلف تبلیغی و فرهنگی توجه داشته است، تصریح کرد: وجود بخش فرهنگی هنری و بوجود آمدن اداره کل تبلیغ نوین و راه اندازی معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه در این دفتر، نشان دهنده گریز دفتر از نگاه تک بعدی به فعالیت‌های تبلیغی است.

وی افزود: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم توجه وافری به ظرفیت ابزارهای نوین برای تأثیر گذاری اجتماعی و تبلیغی دارد و همواره تلاش داشته تا در حد توان خود در این زمینه گام بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی با اشاره به برگزاری هفتمین دوره سوگواره مجازی «اشراق» اظهار کرد: این سوگواره نشان دهنده توجه دفتر تبلیغات اسلامی به حضور در فضای مجازی، استفاده از ابزار هنر و رسانه جهت اقامه عزای حسینی(ع)، غنی سازی فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای بزرگی که این میراث عظیم فرهنگی را نه تنها برای جهان تشیع و اسلام، بلکه برای همه بشریت به جا گذاشته اند.

وی نهضت حسینی را فرا تاریخی، فرا نسلی و فرا مذهبی دانست و گفت: در ابعاد مبنایی نهضت حسینی، تأکید بر ارزش‌هایی مانند حق طلبی، عدالت طلبی و ظلم ستیزی، آزادگی و شرافت است که در واقع ارزش‌های فطری بشر را شامل می‌شود و صرف نظر از تعلقات نژادی و مذهبی، بشریت نسبت به این ارزش‌ها در درون و فطرت اخلاقی خودش گرایش دارد؛ فعالیت‌های سوگواره «اشراق»، تلاشی برای پاسداشت و زنده نگه داشتن این میراث عمیق فرهنگی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار