اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 10 شهریور توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۸۹۴۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ 31 August 2020

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 10 شهریور ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.
بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 10 شهریور بشرح زیر است :

 

سارق سیم و کابل مخابراتی در بهشهر زمین گیر شد

فرمانده انتظامي استان مازندران از دستگیری سارق سیم و کابل مخابراتی با 30 فقره سرقت در شهرستان "بهشهر" خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی " با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق و مخابرات از شبکه های ارتباطی در بهشهر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تقویت گشت های انتظامی ماموران کلانتری 11 بهشهر سارق را شناسایی کردند.

سردار میرزایی در ادامه، اظهار داشت: با هماهنگی قضائی، در عملیاتی ضربتی متهم دستگير و در تحقيقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 30 فقره سرقت سیم و کابل مخابراتی در آن شهرستان اقرار کرد.

وی با بیان این که متهم پس از تشکیل پرونده قضائی با قرار مناسب روانه زندان شدبه مردم توصیه کرد: با اعلام به موقع اخبار و اطلاعات انتظامی از طریق سامانه 110، پلیس را در برقراری نظم وامنیت پایدار در جامعه یاری کنند.


-------------------------------------------------------------


کشف 2 موتور سیکلت850 سی سی قاچاق در جویبار

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از کشف 2 دستگاه موتورچهار چرخ 850 سی سی قاچاق به ارزش تقریبی 3 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"غلامرضا جعفری" در تشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، ماموران پلیس آگاهی و امنیت عمومی با انجام گشت های کنترلی در سطح شهرستان به 2 دستگاه موتورسیکلت 850 سی سی چهارچرخ ، حین تردد در سواحل این شهرستان مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، افزود: با همکاری ماموران انتظامی پاسگاه لاریم موتور سیکلت مذکور که فاقد مجوز های قانونی بودند متوقف کردند.

سرهنگ جعفری ارزش موتورسیکلت کشف شده را برابر نظر کارشناسان در مجموع بالغ بر 3 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: راکبان این موتورسیکلت ها پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .

جعفری با اشاره به این که مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت کشور است،از مردم خواست: برای مقابله با ناهنجاری های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .


-----------------------------------------------------


کشف 2 کیلوگرم مواد مخدر در میاندورود

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود از دستگیری 3 عامل افیونی و کشف 2 کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد .

سرهنگ علی داداش تبار در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، درتشريح جزئيات اين خبر، گفت: در پي کسب خبری مبني بر توزیع مواد مخدر توسط 3 قاچاقچی مواد مخدر در شهرستان میاندورود، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود افزود: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر اين فرماندهی با انجام تحقيقات پلیسی و بررسي ميداني ، موفق به شناسايي این سوداگران مرگ شدند.

سرهنگ داداش تبار، اظهار داشت: ماموران در عملیاتی ضربتی متهمان را دستگیر و در بازرسی از خودروی آنان 2 کیلوگرم تریاک کشف کردند.

وی، با بيان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


-----------------------------------------------------------


دستگيري معتادان متجاهر در رامسر

جانشین فرمانده انتظامي رامسراز اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در نقاط آلوده و جرم خیز و دستگیری 35 معتاد پرخطر در اين شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"علی قیصری" در گفت ‌و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: به منظور ارتقاء امنيت اجتماعي و جلب رضايت عمومي، طرح پاکسازي نقاط آلوده و جرم خيز در سطح شهرستان رامسر به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر، تصریح کرد: در اجراي اين طرح که در نقاط آلوده و جرم خیز این شهرستان به اجرا درآمد، 35 معتاد متجاهر دستگیر و به مراکز درمانی و ترک اعتیاد معرفی شدند .

سرهنگ قیصری با قدردانی از همکاري صميمانه مردم با پلیس، گفت: شهروندان مي‌توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مشكوک، به ويژه در زمينه توزيع انواع موادمخدر، مراتب را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام كنند.


-----------------------------------------------------------


کشف 3 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در نكا

فرمانده انتظامي شهرستان نکا از کشف 3 تن چو

masoud pashna, [۳۱.۰۸.۲۰ ۱۸:۳۲]
ب قاچاق از 2 خودروی وانت نیسان در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حسین زارع " فرمانده انتظامي شهرستان نکا در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در پي کسب خبري مبني بر تردد 2 خودروی نیسان حامل چوب در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان نکا، افزود :کارکنان پلیس آگاهی با هماهنگي قضايي ،خودروهای مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آنها مقدار 3 تن و 100کیلوگرم چوب جنگلي قاچاق کشف کردند.

سرهنگ "زارع" تصريح کرد : رانندگان خودرو های مذکور به مرجع قضائي معرفي و چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل شد .

فرمانده انتظامي شهرستان در خاتمه با اشاره به پيامدهاي ناشي از قطع بي رويه درختان و قاچاق فراورده هاي جنگلي از مردم خواست : براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند .


--------------------------------------------------------


کشف 5 تن چوب جنگلي قاچاق در تنکابن

گروه استان ها – مازندران– فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، از کشف 5 تن چوب جنگلي قاچاق از یک قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ محمدصادق شاه نظری با اعلام اين خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگ های این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، افزود: ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی متهم را شناسایی کردند.

وی خاطر نشان کرد: در عملیاتی غافلگیرانه متهم دستگیر و در بازرسی از محل دپوی چوب توسط وی 5 تن چوب جنگلی کشف شد .

سرهنگ شاه نظری، ارزش چوب های قاچاق کشف شده را بالغ بر 180 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.


-------------------------------------------------------


دستگیری عامل افیونی در محمود آباد

فرمانده انتظامی شهرستان محمودآباد از دستگیری یک سوداگر مرگ و کشف 5 کیلو گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمود حسین زاده" درتشريح اين خبر، گفت: در پي کسب خبری مبني بر حمل مواد توسط یک قاچاقچی مواد مخدر از این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان محموداباد، افزود: با انجام تحقيقات و بررسي های ميداني ماموران موفق به شناسايي متهم که قصد انتقال مواد مخدر از یکی از استان های غرب کشور از شهرستان را داشتند، شدند.

سرهنگ حسین راده، تصريح کرد : پس از هماهنگي‌ با مرجع قضائي متهم در یک عمليات ضربتی دستگیر و در بازرسی از خودروی وی 5 کیلو گرم تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی محمودآباد در پايان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی، به شهروندان توصيه كرد: در صورت اطلاع از فعاليت قاچاقچيان و فروشندگان موادمخدر و يا هرگونه اخلال در نظم و امنیت عمومي مرتب را به مرکز فوريت‌هاي پليسي110 اطلاع دهند.


-------------------------------------------------------------------


بازداشت عامل هتاکی به مردم مازندران در ساری

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از بازداشت عامل هتاکی به مردم مازندران در ساری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدجعفر ساداتی در تشریح این خبر، گفت: در پی هتاکی به مردم مازندران توسط فردی در فضای مجازی، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: با رصد های اطلاعاتی صورت گرفته متهم که اهل تهران و ساکن یکی از ویلاهای تفریحی خود در شهرستان کلاردشت بود شناسایی شد.

سرهنگ ساداتی، تصریح کرد: متهم که پس از این این اقدام از استان متواری شده بود، خود را به یکی از کلانتری ها در تهران معرفی کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: متهم پس از بازجویی های اولیه در پلیس فتا، با قرار صادره قانونی مناسب از سوی مرجع قضائی روانه زندان شد .


---------------------------------------------------


دستگیری سارق منزل در بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری سارق حرفه ای منزل با 17 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " در تشریح این خبر

masoud pashna, [۳۱.۰۸.۲۰ ۱۸:۳۲]
، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی و دستگیری 2 سارق حرفه ای در این شهرستان شدند .

سرهنگ عنایتی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان دستگیر شدند و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 17 فقره سرقت منزل اعتراف کردند .

وی با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، در صورت مشاهده افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند.


-------------------------------------------------------


شاخه خشکیده//قربانیان زمانه (قسمت هشتم)

گروه استان ها-مازندران- طرد شدن و احساس طرد از سوی والدین برای کودکان می تواند بسیار عذاب آور باشد، احساس طرد رویدادی است که حتی در بزرگسالی نیز برای افراد عذاب آورد می باشد....

در حالی که بعد از مرگ شیخ همه فرزندان پسرش دارای تحصیلاتی در رشته های مختلف اعم از علوم دینی و پیشه روحانیت را در پیش گرفته ویا وارد دانشگاه شده و تحصیلات آکادمیک داشته و وارد بدنه دولت برای انجام خدمت به هموطنان خود می شدند،حسن در حالی که نه خواندن و نوشتن بلد بود و نه مهارتی در کسب و کاری داشت.

دل و دماغ هیچ کاری را نداشته و حتی بر روی زمین زراعی ای که پدربزرگش به عنوان ارثیه در زمان حیات خود به وی بخشیده بود،کاری می کرد،خلاصه اینکه درآمدی برای امرار معاش نداشت،تنها پس از دو روز جدایی از همسرش مانده بود که با دو فرزند خود چه کند؟دو فرزند پسر شیرخواره نوزاد و دیگری سه ساله که در عالم معصومیت و بی گناهی ناخواسته وارد بازی ای شده بودند که دست بی رحم تقدیر برای آنها در نظر گرفته بود،سرنوشتی که شاید برای کمتر کسی اینگونه رقم خورده باشد.

حسن مثل همیشه کلافه و سردر گم بود و نمی دانست که چه کند؟ برای چند روزی یکی از زنان همسایه از دو طفل معصوم پرستاری کرد،وی به بچه ها غذا داد و آن ها را ترو خشک کرد، اما بی قراری و لجبازی بچه ها برای دیدار مادر امان هر پرستاری را می برید،بعد از آن مدتی نیز یکی ازعمه های حسن از بچه ها نگهداری کرد،اما کسی به اندازه پدر و یا مادر در قبال فرزندان مسئول نبود، حدود یک هفته اطرافیان و آشنایان از فرزندان حسن در روستا پرستاری کردند،اما در نهایت کودکان معصوم دوباره نزد پدر برگردانده شدند،به همین دلیل حسن تصمیم عجیبی را گرفت.

تصمیمی که بیانگر نهایت بدبینی و سوء ظن وی نسبت به اطرافیانش می توانست باشد.وی رفتاری با فرزندان بی پناه خود کرد که کمتر،پدر دلسوزی با جگرگوشه اش این رفتار را می کرد.

یک روز صبح زود،به قول قدیمی ها خروس خوان ،قبل از همه روستائیان حسن از خواب بیدار شد، پسر شیرخواره خود را با پتو ای پیچیده و دیگری را که همچنان خواب آلود بود،به زور از خواب بیدار کرده و درحالی که بچه نگون بخت چشمانش بسته و به زور باز می شد، دست وی را گرفته و از در چوبی خانه به بیرون رفت.

وقتی داخل کوچه ای که همه خانه ها به آن دید کامل داشته اند رفت،هنوز هوا تاریک بود،حسن بالاخره با عجله و شتاب فراوان برای اینکه مبادای کسی از اهالی روستا وی را نبیند که با بچه ها از روستا خارج می شود،از کوچه پس کوچه های روستا خارج شد، در آن زمان انبوه درختان و بوته هایی که در روستا وجود داشت،سبب می شد تا به راحتی از چشمان دیگران فرد مخفی شود، حسن به هر زحمتی که بود آنروز 15کیلومتر کودک خردسالش را به دوش کشید و پسر سه ساله اش را بر روی زمین به راه انداخت،کودکی که از همان روزهای نخستین زندگی زجر و زحمت کشیدن انگار بر پیشونی اش نوشته شده بود،سرنوشتی که تقدیر برایش تعیین کرده بود.

بعد از کلی کش و قوس و راه رفتن،حسن به بچه ها وارد روستایی شد که اهالی آن کمتر با منطقه آنها رفت و آمد داشته و کسی وی را نمی شناخت.

هنگام غروب حسن با بچه ها وارد روستایی شده بود که کسی وی را نمی شناخت و وی نیز کسی را نمی شناخت.نمی دانست که چه کند؟ نیم ساعتی ازاذان مغرب گذشته بود،ناخودآگاه به سمت مسجد روستا رفت، مسجد ساختمانی کوچک با دیواره هایی از خشت گل و آجر درست شده که سقف آن با گیاهانی درست شده بود که در مازندران ارداله نامیده می شد.

حسن بچه ها را در گوشه ای از مسجد قرار دادو خود به حیاط مسجد رفت و باسطلی که بر روی چاه داخل حیاط بود ازچاه مقداری آب بیرون کشیده و نخست مقداری از آب را نوشیده و سپس با همان آب وضو گرفت.

در حین وضوع گرفتن کودک سه ساله که اسمش محمد بود،در نهایت خستگی به سمت پدر رفته و با دیدن سطل آب طلب آب کرد، حسن به کودک آب داد، پدر و پسر دوباره به داخل مسجد برگشتند،محمد بس که خسته بود،در نهایت گرسنگی کنار برادر شیرخواره اش دراز کشید و چیزی نگذشت که خوابش

masoud pashna, [۳۱.۰۸.۲۰ ۱۸:۳۲]
برد، پدرش نیز مشغول نماز شد.

حسن بعد از نمازتکه ای از نانی که در بقچه ای به همراه داشت را برداشته و در کاسه ای که در گوشه از مسجد بود در آب حل کرده و به پسر شیرخواره اش داد تا از گرسنگی تلف نشود.

صبح زود قبل از اذان حسن از جای برخواسته و بدون اینکه حتی دستی بر فرزندان خود بزند ویا آنها را ببوسد و یا هرگونه ارتباط عاطفی ای با آنها برقرار نماید،مسجد را ترک کرد. حسن از روستا خارج شد،بدون اینکه حتی کمترین شرمندگی ای از رفتار خود داشته باشد،یا اینکه به سرنوشت فرزندان خود فکر کند که بعد از رها کردنشان چه بر سرشان می آید،به سمت روستای خود رهسپار شد.

وقتی هم که به روستای خود بازگشت همسایه ها از وی پرسیدند که فرزندانش کجا هستند،به همه گفت که بچه ها را به مادرشان تحویل داد.وی اینگونه خیال همه دورو بری هایش را از به خاطر بچه ها راحت کرد.

........ ادامه داستان را از هفته آینده ملاحظه فرمایید

نگارنده: قاسم گرجی- کارشناس آموزش همگانی فرماندهی انتظامی استان مازندران

خبر: سلمان مهدوی خبرنگار تابناک در ساری

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار