سپاه ناحیه همدان‌ در پیامی از برپاکنندگان برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم و شهادت سید و سالار شهیدان تقدیر و تشکر کرد.
کد خبر: ۸۹۴۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۲ 31 August 2020

سپاه ناحیه همدان‌ در پیامی از برپاکنندگان برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم و شهادت سید و سالار شهیدان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش تابناک همدان، سپاه ناحیه همدان‌ در پیامی از برپاکنندگان برنامه‌های عزاداری دهه اول محرم و شهادت سید و سالار شهیدان تقدیر و تشکر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسمه تعالی 
وَ مَن یُعَظِّم شَعائِرَ فَانَّها مِن تَقوَی القُلُوب 
 
بی شک انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و درخشش جوانان مسلمان این مرز و بوم در عرصه جهاد و شهادت، یکی از برجسته‌ترین پیامد‌های نهضت خون رنگ عاشورا است. 

حضرت امام خمینی (ره)؛ بنیان گذار انقلاب اسلامی با آگاهی از نقش سرنوشت ساز فرهنگ عاشورا در بافت اجتماعی مردم ایران، شور حسینی را در دل‌ها به تلاطم درآورد.

او توانست انقلاب اسلامی را با تکیه بر همین زلال معرفت، به پیروزی برساند. از این رو مکرر می‌فرمود: "این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است" و "انقلاب اسلامی ایران پرتویی از عاشورا و انقلاب عظیم الهی آن بود". 

و، اما شاگردان مکتب حضرت امام روح الله ومردم فهیم دارالمومنین و دارالجهاد همدان چقدر زیبا در گوشه به گوشه‌ی این دیار، علی رغم تبلیغات مسموم دشمن و ظهور و بروز ویروس منحوس کرونا، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، خیمه‌های عزای سید و سالار شهیدان را برپا کردند و یک صدا با مسئولین و متولیان امر فریاد بر آوردند:ما ملت امام حسینیم. 

ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) امسال مقارن با بیماری خطیر و حقیر کرونا بود از این جهت نسبت به سال‌های قبل تفاوت داشت و عزاداران حسینی در سراسر ایران اسلامی با شعورِ نشات گرفته از شورحسینی به امر امام المسلمین لبیک گفتند و به بهترین نحو ممکن دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند و نه تنها از شکوه و عظمت عزاداری‌ها نکاستند، بلکه جلوه‌های بدیع، عاشقانه و بی ریا را از عشق حسینی در هر کوی و برزن به نمایش گذاشتند.
 
همان طور که سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در یکی از سخنرانی‌های خود به استفاده از فرصت‌ها در شرایط بحران اشاره کرد و گفت: "من با تجربه این را می‌گویم که میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت‌ها نیست. "
 
امروز بر خود واجب می‌دانیم از حضور عاشقانه و عاقلانه‌ی همه‌ی مردم متدین، ولایتمدار و بافرهنگ همدان بویژه هیئت‌های مذهبی تشکر کرده و ثوابی عظیم برای همه‌ی مسئولین و برپا دارندگان شعائر حسینی همچون؛ نماینده معظم، ولی فقیه در استان، هیئت‌های حسینی، اعضای محترم شورای تامین شهرستان، هلال احمر، آموزش و پرورش و متولیان مدارس، صدا و سیما و اصحاب رسانه، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری همدان، وعاظ و سخنرانان، ذاکران اهل بیت علیه السلام، پایگاه‌های مقاومت بسیج و بسیجیان امام روح الله، هیئت امنای محترم مساجد، خیرین و تشکل‌های مردمی؛ از خداوند متعال درخواست نموده و سر تعظیم به پیشگاه عاشقان سیدالشهدا فرود می‌آوریم که با عقلانیت تمام و شور و شعور حسینی امسال خیمه‌های نوکری را پرونق‌تر برپا کردند. 
 
 سپاه ناحیه همدان--- محرم ۱۴۴۲، 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار