کد خبر: ۸۹۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ 01 September 2020

 

 

ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ سارقی را که اقدام به سرقت نزدیک به 100 دستگاه کنتور برق کرده بود، به همراه دو مالخر دستگیر کردند. 

 

به گزارش ایسنا، در تاریخ بیست و نهم مرداد ماه امسال گزارشی از سوی شهروندان به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام شد که حکایت از  دپوی تعداد زیادی کنتور برق در یک خانه داشت که درپی آن ماموران گشت کلانتری نبرد به محل اعزام شده و مشاهده کردند که دو نفر با هویت معلوم اقدام به نگهداری 98 دستگاه کنتور برق کرده‌اند. 

در ادامه با توجه به اینکه نگهداری از کنتور برق باید از سوی پیمانکار شرکت برق انجام شود و این افراد نیز هیچ مدرک شناسایی در این خصوص ارائه نکرده بودند، دو متهم دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند که در آنجا لب به اعتراف بازکرده و گفتند که کنتورها را از فردی با هویت معلوم خریداری کرده‌اند. با کسب این اطلاعات پرونده به دستور مقام قضایی و برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد. 

 با انتقال متهمان به دایره مبارزه با سرقت اماکن پایگاه ششم پلیس آگاهی ، کارآگاهان اقدام به  بازجویی از آنان کرده و متوجه شدند که این دو نفر مالخر بوده و  بابت هر دستگاه مبلغ 70 تا 80 میلیون ریال را به فردی دیگر به نام مجید پرداخته کرده‌اند. در همین راستا نیز اقدامات برای دستگیری متهم اصلی آغاز شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی این فرد در عملیاتی در محدوده میدان شهدا دستگیری و به مقر پلیس منتقل شد. 

با دستگیری این فرد، او تحت بازجویی قرار گرفت که در جریان آن معترف شد که با توجه به اینکه در گذشته پیمانکار شرکت برق بوده و آشنایی کاملی با نحوه جابجایی کنتورها داشته، در زمانی که کنتورها را به آزمایشگاه و انبار انتقال می دادند دست به سرقت آنها زده و تا کنون در مجموع سرقت ها  هفت میلیارد ریال به دست آورده است.

مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت با تایید این خبر اعلام کرد که با دستگیری تمامی اعضای باند و کشف اموال مسروقه هر سه متهم با صدور قرار مجرمیت از سوی مقام قضایی روانه زندان شدند. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار