کد خبر: ۸۹۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹ 01 September 2020

 

امام جمعه آستارا: مسئولان با هنجارشکنان‌ برخورد کنند

آستارا - ایرنا - امام جمعه آستارا با بیان این که برخی گردشگران هنجارشکن در تعطیلات ماه محرم با مراعات نکردن حجاب و عفاف در مناطق گردشگری این شهرستان، باعث رنجش خاطر شهروندان شده اند از دستگاه‌های متولی نظیر نیروی انتظامی و سپاه خواست جلوی هنجار شکنی ها را بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام کاظم حافظ نیا روز سه شنبه در همایش عزاداران حسینی به مناسبت شهادت حضرت سجاد (ع) در محوطه سپاه آستارا اظهار کرد: بدحجابی و بی حجابی از موانع پیشرفت جامعه و ترویج آنها از مقاصد و نیات دشمنان است و همه باید برای حفظ حجاب اسلامی، به وصایای شهدا توجه و عمل کنیم.

وی ادامه داد: حجاب و عفاف در نوار ساحلی و اماکن گردشگری آستارا باید بیش از وضعیت موجود، مراعات شود و مومنان به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عمل کنند.

وی اضافه کرد: باید ستاد ملی مقابله با کرونا در تعطیلات محرم محدودیت های ترافیکی اعمال می کرد و از آنجائی که کار فرهنگی هزینه بردار است، دولت باید در حوزه فرهنگ، بیشتر هزینه کند.

حافظ نیا ادامه داد:  امروز دشمنان در تلاش هستند تا با هجمه های مختلف رسانه های معاند و فضای مجازی، معروف ها را منکر و منکرها را معروف جلوه دهند و باید در مقابل تهدیدها آگاه باشیم.

امام جمعه آستارا گفت: شهروندان دستورالعمل های بهداشتی را در دهه نخست ماه محرم به خوبی رعایت کردند و الگوی صحیح و مناسبی از سوگواری ها توام با رعایت پروتکل های بهداشتی به نمایش گذاشته شد.

در ادامه این آئین ، با حضور مسئولان اداره ها و نهادها، نیروهای نظامی، انتظامی، بسیج و اقشار مختلف مردم ،  به مداحی و ذکر مصیبت شهدای کربلا پرداخته شد.

بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، باعث محدودیت هایی در برگزاری همایش ها و آئین ها شده است و برنامه های دهه نخست ماه محرم با رعایت موازین بهداشتی اجرا شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۰۰ مسجد و هیات مذهبی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار