کد خبر: ۸۹۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 01 September 2020

 

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه در شهرهای بزرگ تا سوم امام حسین(ع) کل بازار تعطیل می‌شود و مردم به عزاداری می‌پردازند، گفت: مسئولین اگر قدرت مدیریت شهر را ندارند از کار خود استعفا داده و خدمت به مردم را به نیروهای تازه‌نفس، جهادی و انقلابی واگذار کنند.

مسؤولین اگر قدرت مدیریت شهر را ندارند کنار بروند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم حافظ‌نیا ظهر امروز در مراسم سوم اباعبدالله حسین(ع) در محوطه سپاه ناحیه این شهرستان اظهار کرد: مشروعیت همه مسئولین به واسطه وجود ولایت‌فقیه بوده و اگر ولایت‌فقیه وجود نداشته باشد آن حکومت به یک حکومت طاغوتی تبدیل می‌شود.

امام‌جمعه آستارا با بیان اینکه هدف اصلی خلفای عباسی این بود که نام و یاد امام حسین(ع) را از دل‌ها ببرند تا اهداف قیام کربلا به فراموشی سپرده شود، تصریح کرد: در زمان طاغوت نیز رضاخان برپایی هرگونه مجالس روضه را ممنوع کرده بود و دوست‌داران اهل بیت، پنهانی عزاداری می‌کردند.

وی انقلاب امام حسین(ع) را ترکیبی از عواطف، اقتدار و مدیریت عاقلانه  دانست و بیان کرد: رسانه‌های معاند تمام تلاش خود را در فضای مجازی به کار بسته بودند تا امسال عزاداری‌های ماه محرم کم‌رنگ برگزار شود، اما با تدبیری که مسئولین به کار بستند دشمن نتوانست در رسیدن به اهداف شوم خود موفق باشد.

حافظ‌نیا با بیان اینکه در برابر ناهنجاری‌های جامعه باید کار فرهنگی انجام داد و کار فرهنگی، بودجه می‌خواهد، متذکر شد: مسئولین نهادهای دولتی وقتی وارد جلسات شورای فرهنگ عمومی می‌شوند دم از کار فرهنگی می‌زنند، اما معلوم نیست این کار فرهنگی را که کدام نهاد و کدام مسئول باید انجام دهد؟!

امام‌جمعه آستارا با اشاره به اینکه در روز عاشورای حسینی مسافران، لخت از ساحل درآمده و در خیابان لباس عوض می‌کنند، افزود: بارها از فرمانداری و شهرداری درخواست کرده‌ایم که در ایام محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی طرح‌های ساحلی را تعطیل کنند.

وی با بیان اینکه در شهرهای بزرگ تا سوم امام حسین(ع) کل بازار تعطیل می‌شود و مردم به عزاداری می‌پردازند، اما در شهرستان آستارا خلاف این مشاهده می‌شود، متذکر شد: مسئولین اگر قدرت مدیریت شهر را ندارند از کار خود استعفا داده و خدمت به مردم را به نیروهای تازه‌نفس، جهادی و انقلابی واگذار کنند.

حافظ‌نیا با اشاره به اینکه به چه دلیل در روز عاشورای حسینی جاده شمال باید در اختیار مسافران باشد و پلیس راه نیز مقدمات تردد آن‌ها را فراهم کند تصریح کرد: حضور همین مسافران در شمال کشور باید تشدید ویروس کووید 19 در سطح شهرستان آستارا و دیگر نقاط استان گیلان می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار