کد خبر: ۸۹۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 01 September 2020

 

سرانه فضای سبز فومن ۲.۴ متر مربع است

شهردار فومن گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهری برای هر شهروند فومنی ۲.۴ مترمربع است.

رضا محمدی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: فومن دو پارک و پنج بوستان دارد. که شامل پارک شماره یک شهرک امام خمینی (ره) و پارک کودک، بوستان شهرک آیت الله بهجت (ره)، بوستان مفاخر، بوستان کوی فرهنگیان، بوستان شهر بیجار و بوستان برنج است.

وی افزود: پارک کودک فومن با داشتن انواع مجسمه‌های بی نظیر و تاریخی، فضای زیبا، سرسبز و امکانات رفاهی مناسب طی چند سال گذشته پذیرای بسیاری از مسافران و گردشگران بوده است.

شهردار فومن بیان اینکه همه پارک‌های این شهر برای تردد معلولان مناسب سازی شده است، اضافه کرد: ورودی و خروجی‌های پارک‌ها طوری طراحی و ساخته شده تا افراد معلول بتوانند به راحتی در آن‌ها تردد کنند.

محمدی کل مساحت فضای سبز این شهر را ۸۴ هزار و ۵۲۰ متر مربع عنوان کرد و افزود: از سال گذشته تاکنون، به منظور زیباسازی فضای سبز شهری ۶۰۰ جعبه گل فصلی همچون شمشاد، جعفری، بنفشه، قرنفول، همیشه بهار، گل رز، مینا و تعداد ۹۰۰ اصله نهال از گونه مگنولیا، یاس هلندی و نارنج در شهر فومن کاشته شده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از گل‌های فصلی در داخل خزانه گلخانه شهرداری پرورش داده و بعضی از گونه‌ها خریداری می‌شوند.

شهردار فومن، ادامه داد: فضای سبز شهر فومن به صورت سنتی با استفاده از یک تانکر ۱۰ هزار لیتری در دو شیفت کاری آبیاری می‌شود.

محمدی، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون برای احیا، بازسازی، زیباسازی، حفظ و نگهداری فضای سبزی شهری فومن حدود پنج میلیارد ریال هزینه شده است.

وی عنوان کرد: درختان در پاییز و زمستان هرس و فرم دهی می‌شود که شامل هرس شاخه برگ، هرس فرم دهی و هرس شاخه‌های زائد و خشکیده است و فضای سبز نیز در سال، پنج مرحله سمپاشی می‌شود.

شهردار فومن، خاطرنشان کرد: ۱۰ کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز این شهر را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری آن تلاش می‌کنند.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با ۳۵ هزار و ۸۴۱ نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار