رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در تعیین قیمت مرغ به مبلغ ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان به شرط ۴۰ تن در روز به توافق رسیدیم.
کد خبر: ۸۹۴۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۷ 02 September 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی در سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: پیگیری مصوبات در دو هفته قبل انجام شد و با توجه به افزایش قیمت مرغ، یک کمیته با حضور مدیران مرتبط در جهت وضعیت توزیع و قیمت گذاری مرغ شکل گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: تولید و توزیع شیر و لبنیات و ماسک و روند توزیع نهاده نیز از موضوعات مهمی است که مصوبات آن مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت مرغ در قم دارای دلایلی است و با توجه به اینکه مقداری از مرغ در تهران کشتار می شود و به قم باز می‌گردد، در جهت ایجاد عامل انگیزشی، مبلغ 300 تومان به حوزه توزیع افزوده شد.

سیجانی بیان کرد: در واقع در تعیین قیمت مرغ به مبلغ 15 هزار و 500 تومان به شرط 40 تن در روز به توافق رسیدیم تا دغدغه اصناف در روند توزیع رفع شود و اختلاف قیمت بین استان‌ها کم شود و ده تن به سمت اصناف در چرخه توزیع برود و در قیمت مرغ نیز تدبیر صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: ما باید در قبال تولید و توزیع به یک میزان پاسخگو باشیم و در تنظیم بازار، همه حلقه‌های تولیدی و توزیعی را در کنار هم ببینیم و نظارت کافی وجود داشته باشد و تکالیفی که بر عهده متولیان تولید و توزیع نهاده شده طبق آن پاسخ‌گو باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم خاطرنشان کرد: حوزه تولید را نمی‌توان رها کرد، اگر کسی از امکانات دولتی استفاده کرده است باید پاسخگوی تولید باشد، برای نمونه در روند توزیع نهاده، تولیدکنندگان باید تولید مناسبی ارائه دهند.

وی گفت: روند توزیع نهاده دام و طیور در قم و میزان تولید، نیازمند یک نظارت و ارزیابی دقیق است تا در تنظیم بازار موفق‌تر عمل کنیم، دامداری که نهاده را با قیمت2900 تومان تهیه می‌کند با آن دامداری که نهاده را با قیمت 4 هزار تومان خریده است در شرایط یکسانی نیست.

سیجانی افزود: دولت نهاده را با قیمت مناسب ارائه می‌دهد و اگر کنترل و نظارتی باشد، وضعیت تولید و توزیع به خوبی احصاء می‌شود و در تنظیم بازار با مشکلاتی مواجه نمی‌شویم.

وی تصریح کرد: قول‌هایی مبنی بر پرداخت مابه‌التفاوت به مباشرین در توزیع نهاده‌ها داده شد که عملیاتی نشد، در حال حاضر براساس ماده 8 مباشرین تامین کننده اقلام و تحویل آن هستند که در این باره تمهیداتی اندیشیده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان کرد: توزیع اقلام اساسی مردم و هیئت‌های مذهبی در دهه محرم نیز انجام شد و انواع برنج هندی با قیمت مناسب تا 14 هزار و 500 تومان توزیع شد.

استان قم در زمینه تولید و توزیع ماسک شرایط مناسبی دارد

وی عنوان کرد: در تولید و توزیع ماسک دارای شرایط خوبی هستیم البته برخی از واحدها با توجه به اینکه شرایط سخت‌گیرانه‌ای در پروانه ساخت و صنایع در نظر گرفته شده نتوانسته‌اند از طریق سامانه، مواد اولیه را تامین کنند.

سیجانی گفت: مجوز‌های تعدادی از واحدها نیز رو به اتمام است و مجوزهای موقت را نمی‌پذیرند و با این وضعیت اصناف دچار مشکل می‌شوند، در شرایطی که برای هیئت‌ها و مردم نیازمند تامین ماسک هستیم باید تدابیر لازم اندیشیده شود.

وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌ها در پروانه صنعتی و بهداشتی، تنها دو واحد در تولید ماسک را تائید کرده‌اند و دیگر واحدها با مشکلاتی مواجه هستند، با توجه به اینکه سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده مسئول تامین و نظارت ماسک است باید به طور متمرکز مواد اولیه دریافت کنیم تا روند تولید ماسک ادامه دشته باشد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار