فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: رزمایش مواسات و همدلی قطره ای از درس هایی عبرت آموز عاشورای حسینی (ع) است .
کد خبر: ۸۹۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 02 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» سردار یوسف مولایی  سه شنبه شب در مرحله دوم رزمایش ایران همدل در محل هیات رزمندگان کرج (نورالشهداء) که با حضور آیت الله سیدمحمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج برگزار شد، افزود:  از واقعه پر اثر عاشورا  یک هزارو  ۴۰۰سال می گذرد ولی همچنان این واقعه تاثیرات بسزایی در زندگی افراد دارد که باید از آن درس گرفت.

وی ادامه داد: امروز که با  مشکل و غم های ناشی از بیماری ویروسی کرونا مواجه هستیم زیبایی هایی از همدلی نشات گرفته از عاشورای حسینی (ع) را می بینیم .

مولایی اظهارداشت: دراین  فضای غم آلود که بسیاری از مردم مشاغل خود را از دست داده و در مشقت هستند و از سویی با کرونا مواجه شده اند  با تاسی از درس های عاشورای حسینی شاهد همدلی بسیاری از  هموطنان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: حضور بیش از پیش مردم و خیرین در این زمینه حاکی از همدلی و همراهی هر چه بیشتر است که امیدواریم بتوان با استفاده از ظرفیت های مهم معنوی هرچه بیشتر در رفع مشکلات پیش رفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز نیز گفت: ۵۲ هزار سبد کالا تا پایان ماه محرم توزیع می شود که  ۲۵ هزار سبد درحال توزیع است.

محمد محمدی فرد افزود: یک هزار و ۲۰۰  سبدکالا امشب به صورت  نمادین در این مکان جمع آوری شده و در طرح اطعام حسینی ۵۰۰ هزار غذای گرم در ۷۲ اشپرخانه درحال طبخ است.

وی یاد آورشد:  ۱۹۲مرکز نیکوکاری در استان درگیر رزمایش همدلی و مواسات هستند که برآورد ریالی این مقطع ۲۲و نیم میلیارد است.

محمدی فرد گفت: استان البرز در بحث ارزش ریالی سبد کالا و طبخ غذای گرم در رتبه سه استان برتر است.

ارزش سبدهای کالای مرحله دوم رزمایش همدلی و مواسات در هیات رزمندگان کرج ۳۰۰هزار تومان شامل برنج ، ماکارونی ، روغن رب ،حبوبات بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار