کد خبر: ۸۹۴۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 02 September 2020
حسین کلانتری در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با توجه به افزایش آمار مبتلایان کرونا و وضعیت تخت‌ها، دومین بیمارستان معین کرونا در استان فعال می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ؛ کلانتری با بیان اینکه آمار مبتلایان کرونا در استان رو به افزایش بوده و ظرفیت‌های بیمارستانی در حال تکمیل شدن است، افزود: فرهنگ سازی مقابله با کرونا و افزایش تخت‌های بیمارستانی مورد توجه قرار دارد.
استاندار تاکید کرد: اکنون در شرایطی هستیم که مردم، صنوف، کسبه و بازاریان، دستگاه های اجرایی، نهادها و سازمان ها باید بیش از گذشته براساس پروتکل‌ها و دستورالعمل های بهداشتی عمل کنند.
وی به افزایش ۳.۵ برابری ابتلا به کرونا در شهرستان کهگیلویه اشاره کرد وگفت: همه باید پروتکل‌های بهداشتی و دستورات ستاد کرونا را جدی بگیرند و سهل انگاری در این خصوص پذیرفتنی نیست.
کلانتری به ادامه اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان تاکید کرد و گفت: افزایش مبتلایان سبب تشدید این محدودیت‌ها خواهد شد.
کلانتری افزود: بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ های استان براساس دستورالعمل ستاد ملی کرونا خواهد بود.
وی بیان کرد: با توجه به وضعیت مناطق قرمز و نارنجی در اغلب شهرستان‌ ها، محور فعالیت‌ های درسی در مناطق قرمز مجازی و زرد به صورت شیفت بندی است.
وی عنوان کرد: دستگاه های اجرایی خدمات خود برای مقابله و پیشگیری از کرونا را مستندسازی کنند.
کلانتری گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان عملکرد رسانه های استان برای فرهنگ سازی در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا را بررسی کرده و رسانه های برتر در این راستا را معرفی کند.
وی با بیان اینکه، عملکرد هیات های مذهبی در برگزاری آئین های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) براساس پروتکل های بهداشتی قابل قبول است، تاکید کرد: از ظرفیت این هیات ها برای فرهنگ سازی مقابله با کرونا استفاده شود.
بیمارستان تازه تاسیس ۲۹۴ تختخوابی شهید دکترجلیل در یاسوج اولین بیمارستان در کهگیلویه وبویراحمد که به بیماران کرونایی استان اختصاص داده شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار