کد خبر: ۸۹۵۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ 03 September 2020

 

طرح پویش همکلاسی مهربان من در مدرسه بعثت به‌عنوان پایلوت استان گیلان برگزارشده است.

اجرای طرح پویش همکلاسی مهربان من در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت پیش از ظهر امروز در دبیرستان بعثت ناحیه یک رشت، با اشاره به طرح پویش همکلاسی مهربان من هم‌زمان با فرارسیدن سال جدید تحصیلی در قالب توزیع ۵۰۰ بسته آموزشی در بین دانش‌آموزان کم برخوردار اظهار کرد: اجرای طرح مؤمنانه با نام شهید سلیمانی در راستای انتقال  اندیشه  شهید سلیمانی به نسل جدید است.

سید اکبر قاسمی با بیان اینکه گذشت و ایثار و فداکاری از خصوصیات بارز سردار سلیمانی بوده است، گفت: انتقال فرهنگ ایثار جهاد و ازخودگذشتگی از وظایف  مهم نظام آموزشی است که باید به نسل بعدی انتقال پیدا کند.

۶۶ میلیارد کمک خیرین در کمک مؤمنانه

رئیس بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به انجام رزمایش چندین مرحله‌ای انجام‌شده در کمک مؤمنانه، اظهار کرد: با عنایت خداوند و نگاه خیراندیش مردم خیر عزیز بالغ‌بر ۶۶ میلیارد تومان کمک گرفته‌شده تا گره‌ای از مشکلات افراد کم برخوردار باز شود.

احمد ابراهیمی با بیان اینکه در مرحله پویش «همکلاسی مهربان من» بسته‌های معیشتی به بسته‌های آموزشی تبدیل شد، گفت: محرومیت‌زدایی از برنامه‌های بسیج سازندگی است، ازاین‌رو، پیش‌بینی می‌کنیم به کمک خیرین، دو میلیارد تومان کمک در غالب کمک مؤمنانه جمع‌آوری شود.

 

اجرای  «طرح هر کاسب یک دانش‌آموز»

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت کمک مؤمنانه با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: با شناسایی دانش‌آموزان کم برخوردار تأمین بسته‌های معیشتی و آموزشی در دستور کار سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قرار گرفت.

علی رفاهتی با اشاره با همکاری سازمان بسیج دانش‌آموزی با بسیج اصناف برای کمک به دانش‌آموزان کم برخوردار افزود: «طرح هر کاسب یک دانش‌آموز» طرح  بسیج اصناف است تا خیرین خیراندیش اصناف به کمک دانش‌آموزان کم برخوردار آمده و آن‌ها از نیازمندی‌های اولیه تحصیلی محروم نشوند.

بسته معیشتی و آموزشی کمک آموزش‌وپرورش به دانش‌آموزان کم برخوردار

علیرضا صفری، رئیس اداره ناحیه یک آموزش‌وپرورش استان گیلان نیز در این برنامه با  اشاره به لبیک آموزش‌وپرورش در کمک مؤمنانه و رزمایش مواسات، اظهار کرد: کمک مؤمنانه در آموزش‌وپرورش  در دو مرحله جداگانه انجام شد که یک مرحله با تهیه  بسته معیشتی  و در مرحله دوم بسته آموزشی برای  دانش‌آموزان کم برخوردار در نظر گرفته‌شده است.

 

حاج قاسم سلیمانی  معلم مکتبی انسان‌ساز

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان گیلان نیز در این برنامه با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین (ع) و ایام اسارت آل الله، اظهار کرد: افشاگری حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) تداوم انقلاب امام حسین علیه‌السلام بوده و در طول تاریخ ماندگار شد.

جمیل عباسی غریب با تقدیر از فعالیت اداره کل آموزش‌وپرورش ناحیه یک در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در قالب بسته حمایتی به دانش‌آموزان و پویش «همکلاسی مهربان من» گفت: بسیج دانش‌آموزی و بسیج فرهنگیان همواره یاور آموزش‌وپرورش بوده و در بخش تربیت یار غار آموزش‌وپرورش هستند.

وی حاج قاسم سلیمانی را معلم مکتب انسان‌ساز معرفی کرد و افزود: ما شهید سلیمانی را به‌عنوان معلم برای آموزش‌وپرورش مصادره می‌کنیم، چراکه این شهید بزرگوار را معلمی فرهیخته برای مکتبی انسان‌ساز و الهی می‌دانیم.

معاون پرورشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، بیان کرد:  آموزش‌وپرورش با کمک بسیج دانش‌آموزی بسیج فرهنگیان بسیج اصناف و بسیج سازندگی تأسی از ولی امر مسلمین  انجام کمک مؤمنانه در دو مرحله بسته معیشتی و بسته آموزشی به دانش‌آموزان کم برخوردار را در دستور کار قرار داد.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۳ هزار دانش‌آموز کم برخوردار به کمک سپاه شناسایی‌شده تا در طرح کمک مؤمنانه قرار بگیرند، افزود:  بسیج اصناف هم به کمک دانش‌آموزان آمده و این کمک بسیار امیدبخش بوده است.

به گزارش فارس، پویش همکلاسی مهربان من «هدیه حاج قاسم به فرزندانش» با تهیه حدود به ۵۰۰ بسته حمایتی لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان کم برخوردار که توسط ناحیه یک رشت، حوزه‌‌های  شهید مطهری برادر و خواهر و سپاه ناحیه مرکزی رشت در دبیرستان دخترانه بعثت رشت، برگزار شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار