رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: برای حفظ محیط زیست و کاهش اثر آلاینده ها بر سلامت شهروندان، ایجاد کمربند سبز ضروری است.
کد خبر: ۸۹۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 03 September 2020

الهیار دولتخواه، اظهار کرد: اصحاب رسانه بازوی توانمند سازمان محیط زیست هستند که با آموزش و اطلاع‌رسانی به موقع، باعث جلب توجه مردم شده و به کارهای اجرایی ارزش می بخشند.

وی افزود: آلودگی های آب، خاک و هوا به واسطه ناآگاهی مردم ایجاد می شود. مردمی که نمی دانند یا توجه ندارند که سهل انگاری آنها چه ضرری را متوجه محیط زیست می کند و یا صاحبان صنعت که شرایط آسیب‌رسان به جامعه را درک نکرده اند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، تاکید کرد: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی درباره محیط زیست باید گسترش پیدا کند و همکاری  اثر بخش خبرنگاران می تواند گام مهمی در جهت تغییر الگوی نادرست رفتار شهروندان با محیط زیست باشد.

دولتخواه تصریح کرد: پایش محیط زیست به ویژه در بخش صنایع، شدت بیشتری یافته است، به طوری که در پنج ماهه اول سال جاری، ۲۶۹ مورد پایش انجام شده و ۱۰ مورد پرونده در مرجع قضایی در حال پیگیری است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، گفت: محیط بانان وظیفه شناس این شهرستان در منطقه شکار ممنوع برزک و قمصر، با حضور به موقع خود تا مرداد ماه گذشته، ۱۳ نفر از شکارچیان متخلف را دستگیر و سه مورد سلاح غیرمجاز را کشف و ضبط کرده اند.

وی تصریح کرد: مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد، نقش مهمی در مدیریت منطقه حفاظت شده برزک و قمصر داشته، اما به علت تنوع گیاهی و جانوری و وسعت منطقه نیازمند افزایش تجهیزات و نیروی محیط‌بان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار