با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین مدیرعامل شرکت سیاحتی علی‌صدر و رئیس اتاق اصناف استان همدان تمامی واحد‌های صنفی دارای پروانه همدان می‌توانند به همراه خانواده از غارعلی‌صدر (مجموعه‌ی تفریحی –توریستی عباس آباد) با ۵۰ درصد تخفیف بازدید کنند.
کد خبر: ۸۹۵۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ 04 September 2020
با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین مدیرعامل شرکت سیاحتی علی‌صدر و رئیس اتاق اصناف استان همدان تمامی واحد‌های صنفی دارای پروانه همدان می‌توانند به همراه خانواده از غارعلی‌صدر (مجموعه‌ی تفریحی –توریستی عباس آباد) با ۵۰ درصد تخفیف بازدید کنند.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف همدان: هم‌چنین براساس این تفاهم‌نامه افراد صنفی تمامی اتحادیه‌های مجوزدار فعال در کشور می‌توانند با خانواده به صورت نیم‌بها از ویلا‌های اقامتی مجموعه تفریحی عباس آباد (بام همدان) استفاده کنند.

در جلسه امضای تفاهم‌نامه این موضوع مدیرعامل شرکت سیاحتی علی‌صدر ضمن قدردانی از زحمات آحاد اصناف شریف ومتدین همدان گفت: استان همدان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری متعدد، یکی از قطب‌های اصلی گردشگری ایران است.

مجیدی افزود: تلاش خواهیم کرد تا میزبان شایسته‌ای برای همه‌ی اصناف شریف باشیم.  آقای مهندس مجیدی با بیان این که برای پذیرش گردشگران در غار علیصدر در ایام تعطیلات پیش رو برنامه ریزی شده است، گفت: بازدید گردشگران و مسافران از غار علیصدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به این که در ابتدای ورود مسافران به مجموعه غار علیصدر و در گیشه بلیت فروشی، ماسک رایگان در اختیار مسافران و گردشگران قرار می‌گیرد، گفت: مسافران باید با ماسک در غار حضور و تردد داشته باشند.

مجیدی با یادآوری این که هشدار‌هایی برای رعایت نکات بهداشتی در محل تردد افراد نصب شده تا مسافران با رعایت آن‌ها در امان باشند، گفت: اجازه هیچ گونه تجمع در غار به افراد داده نمی‌شود و نفراتی با رعایت فاصله گذاری فیزیکی از غار دیدن می‌کنند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر با یادآوری این که کارکنان شرکت علیصدر نیز دوره‌های آموزشی لازم را سپری کرده‌اند تا با رعایت نکات ذکر شده سلامت مسافران تأمین شود، گفت: گندزدایی تجهیزات غار علیصدر به صورت روزانه انجام می‌شود.

مجیدی همچنین با بیان اینکه ویلا‌های اقامتی عباس آباد برای تمام مراجعان تخفیف ۵۰ درصدی خواهد داشت و در این ویلا‌ها لحاظ می‌شود، گفت: شرایط برای گذران ایام تعطیلات پیش رو در مناطق گردشگری همدان مهیا شده است.

در ادامه رئیس محترم اتاق اصناف همدان با بیان این که بیش از ۳۰ هزار واحد صنفی در استان همدان مشغول فعالیت هستند، افزود: واحد‌های صنفی بخش مهمی در چرخه اقتصادی کشور و اشتغال را برعهده دارند، اما هم اکنون با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به این که ۴۰ درصد جمعیت کشور را اصناف تشکیل می‌دهد و ۱۸ درصد تولید ناخالص داخلی کشور در دست اصناف است، بیان کرد: اصناف حدود ۹ میلیون نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است، در تعیین قیمت‌ها بسیاری از ارگان‌ها دخیل هستند و اصناف حلقه آخر هستند..

در ادامه وی با بیان این که صنعت گردشگری ظرفیت بسیار بالایی برای رشد و توسعه جوامع است که عوامل محیطی و انسانی می‌توانند شکوفایی آن را رقم بزنند و، اما استان همدان با یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری آنگونه که باید جایگاه خود را در این بخش بدست نیاورده است.

این در حالی است که با اجرای طرح‌های گردشگری در دو سال گذشته حضور گردشگران بویژه توریست‌های خارجی به استان همدان رشد چشمگیری داشته است.

وی اذعان داشت که یکی از عواملی که بر رشد صنعت گردشگری در همدان تاثیر گذار است پیگیری مسئولان اجرایی استان و تاکید استاندار همدان به توسعه صنعت گردشگری بوده که راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و توسعه استان همدان را جذب گردشگران داخلی و خارجی و سرمایه گذاران گردشگری می‌داند.

محرابی اظهار داشت:از دورانی که گردشگری کالایی لوکس و مختص قشر مرفه جامعه محسوب می‌شد، ده‌ها سال می‌گذرد و امروز به مدد کاهش هزینه‌های خطوط پر تراکم هوایی، دریایی، ریلی و جاده‌ای سالانه بیش از یک میلیارد نفر در سطح جهان در حال جا به جایی بین مرز‌ها با قصد سفر‌های تفریحی هستند.

این صنعت هر‌چند از دیگر حوزه‌های اقتصادی جوان‌تر است، اما به دلیل ایجاد رونق اقتصادی و تأثیر مثبت آن بر شادابی جامعه از سوی اغلب کشور‌های جهان از آن استقبال شده و رقابت تنگاتنگی را برای جذب گردشگران و توسعه بازار‌های هدف بین آن‌ها ایجاد کرده است.

همدان نیز با داشتن تمدنی کهن و آثار تاریخی و جابه‌های طبیعی گردشگری در صدد رسیدن به نقطه مطلوبی قرار گرفته که به عنوان نخستین هدف گردشگری جایگاه خود را بازیابد.  حضور گردشگران در شهر تاریخ و تمدن ایران می‌تواند در رشد و ارتقا سطح کیفی زیر ساخت‌های گردشگری و هم چنین رونق کسب وکار تاثیر بسزایی داشته …
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار