در حاشیه واکنش به تخریب محیط زیست سبلان
رسیدگی قضایی، امری زمانبر است و مسئولان قضایی استان اردبیل به خوبی می دانند ورود به پرونده به کیفیت کنونی به مصداق"نوشدارو بعد از مرگ سهراب" بیفایده است!
کد خبر: ۸۹۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹ 05 September 2020

تابناک اردبیل- پروژه جنجالی "کمربند طلایی سبلان" این روزها در سکوت رسانه ای و در پوشش طرح مهم جاذب گردشگری، تیشه بر ریشه محیط زیست و منابع طبیعی کوه سبلان می زند.

نه تنها هیچ مسئول دولتی استان حاضر نیست در مقام پاسخگویی و رفع نگرانی های افکار عمومی از اجرای این پروژه، به وظیفه اطلاع رسانی و شفاف سازی پایبند باشد بلکه دستور می دهند با فعالان معترض محیط زیست به جاده کشی در این منطقه نیز برخورد سلبی شود!

اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل گفته که در اجرای طرح کمربند طلایی سبلان به وسیله جاده سازی، آبگرم های مشکین شهر به سرعین متصل و از این طریق ماندگاری گردشگران در استان بیشتر خواهد شد.

با این وجود، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل در واکنش به اعتراض های فعالان محیط زیست از ورود دستگاه قضایی استان به پرونده جاده کشی در کوه سبلان خبر داد.

وی اظهار داشت: در پی اعتراض فعالان محیط زیست و سازمان های مردم نهاد و در خواست آن ها از دستگاه قضایی استان در خصوص مقابله با جاده کشی در کوه سبلان، دستگاه قضایی در حال پیگیری این پرونده است.

عتباتی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت این موضوع و ضرورت حفاظت از محیط زیست استان به ویژه حفاظت از کوه سبلان ابعاد مختلف این پرونده و ضرورت احداث جاده و اجرای یک پروژه سرمایه گذاری بررسی خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تاکید کرد: بعد از بررسی پرونده نتایج به اطلاع عموم خواهد رسید و بی شک صیانت از محیط زیست اولویت دستگاه قضایی است.

اما چند نکته حائز اهمیت درباره اظهارات رئیس محترم کل دادگستری استان؛

*واکنش بموقع رئیس کل دادگستری استان به موضوع با وجود سکوت استاندار که مخاطب اصلی معترضین است، اقدامی ارزشمند و حاکی از احساس مسئولیت او در وظایفش و پاسخگویی و تکریم افکار عمومی ارزیابی می شود.

*رئیس کل دادگستری استان به درستی، حفاظت از محیط زیست را موضوعی حساس و واجد اهمیت خوانده، اما انتظار می رفت در برخورد با این مطالبه مردمی و متناسب با همان حساسیت ها از اختیارات و مسئولیت خود استفاده کرده و ترتیبی اتخاذ می کرد تا دستور موقت در این باره صادر شود.

*رسیدگی قضایی، امری زمانبر است و مسئولان قضایی استان اردبیل به خوبی می دانند ورود به پرونده مهم به کیفیت کنونی به مصداق"نوشدارو بعد از مرگ سهراب" بیفایده است! و آن را بی اهمیت جلوه می دهد.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
رسانه های مجازی بیخودی این مسئله رابزرگ کرده اند.این جاده همان جاده مورداستفاده عشایرهست که بصورت خاکی بوده بعدش اعتبارمالی ان بسیارکمترازاعتبارموردنیازبرای جاده مغان هست.
اگرصرفابخاطرمحیط زیست هست پس درحیران هم نبایدبخاطرجاده درختان بیشماری قطع میشدیاجاده خلخال ماسوله یاخلخال درام گونه های منحصربفردگیاهی وجانوری دارد.
ایاباکشیدن یک جاده محیط زیست سبلان کلابهم میخورد؟؟پناهگاه سبلان روببینیدپرازاشغال هست.بهترهست بگوییم مافرهنگ گردشگری نداریم وگرنه اتصال ابگرمهابااین کمربندی راحتترهت هم جنوب مشگین ازبن بستی درمیادهم شمال سرعین هم سردابه رونق میگیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار