مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از تشکیل کارگروه ویژه ایمن‌سازی بازار تاریخی اصفهان با هدف هماهنگی هرچه بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی مختلف برای ایمنی این مجموعه تاریخی و صنفی بزرگ خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲ 05 September 2020

منصور شیشه‌فروش افزود: جلسه‌های این کارگروه به محوریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان و به‌صورت هفتگی برگزار و در آن موانع و مشکلات بازار تاریخی اصفهان بررسی و رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه نماینده  سازمان آتش نشانی، شهرداری، اداره گاز، برق، فرمانداری، نیروی انتظامی، صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، نظام مهندسی ساختمان و یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان نیز در این کارگروه عضو هستند، اظهار داشت: راسته بازار تاریخی اصفهان حدود هشت کیلومتر طول دارد و اصناف مختلفی در آن مستقر هستند بنابراین حفظ ایمنی این مجموعه از اهمیت خاصی برخوردارست.

شیشه‌فروش به برخی از حوادث ماه‌های اخیر در بازار تاریخی اصفهان اشاره و اضافه کرد: با توجه به تجربه موجود و مطالعات انجام شده مقرر است تا در جلسه‌های هفتگی کارگروه ایمن‌سازی بازار، کاربری‌های صنفی پُرخطر و مسائلی مانند استانداردسازی و ورود و خروج به بازار بررسی و تصمیم‌گیری‌های مقتضی درباره آن انجام شود.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی ایمنی میدان امام و بازار تاریخی اصفهان نیز با همکاری دانشگاه اصفهان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: اولویت رسیدگی به مسائل ایمن‌سازی در این کارگروه با واحدهای صنفی پُر خطر است که باید نسبت به شناسایی و تامین ایمنی همه آنها اقدام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه سیم‌کشی برق یکی از معضلات اصلی بازار تاریخی اصفهان است، گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون ۶ فقره حریق در بازار اصفهان بدلیل مشکلات سیم‌کشی برق داشتیم که کنترل شد.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های ایمنی برق در بازار تاریخی اصفهان از الزامات است و  باید طرحی با هدف پیشگیری از مخاطرات بازار تدوین شود.

شیشه‌فروش با اشاره به مخاطرات انبارها و چیدمان کالاها در واحدهای صنفی بازار تاریخی اصفهان تاکید کرد: قرار شد این موضوع نیز در کارگروه ویژه ایمن‌سازی بررسی و به واحدهای پر خطر تذکر داده و آموزش‌های لازم در این زمینه به متصدیان ارایه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار