معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم از آغاز سومین مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان بیش از ۶۵ هزار بسته معیشتی در میان نیازمندان توزیع‌شده است.
کد خبر: ۸۹۵۹۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲ 05 September 2020

به گزارش تابناک قم، سرهنگ مهدی کبیری پور در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع اقدامات سپاه در مبارزه با ویروس کرونا و نقش سپاه استان قم در رزمایش مواسات و همدلی(کمک مؤمنانه) در ناحیه بسیج امام رضا(ع) اظهار داشت: از همان ابتدای مشاهده و اعلام شیوع ویروس کرونا در قم قرارگاه زیستی امام رضا(ع) فعال شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم نخستین اقدام سپاه در این زمینه را کسب اطلاعات از آخرین وضعیت بیماری و میزان گسترش آن در استان برشمرد و گفت: وجود فضای وحشت و ترسی که در شهر حکم‌فرما بود انجام کار را سخت می‌کرد بنابراین در ابتدا نسبت به رفتار ویروس اقدامات پیشگیرانه‌ای صورت گرفت.

وی افزود: نخستین اقدام این بود که یگان پدافند جنگی نوین را که مورد تأکید دانشگاه علوم پزشکی بود را فعال و در بیمارستان‌هایی که در آن‌ها بیماران کرونایی بستری بودند ازجمله کامکار، فرقانی و امام رضا(ع) گندزدایی می‌شدند.

کبیری پور ادامه داد:برای تقویت کار، از یگان جنگ نوین نیروی زمینی بعثت نیز دعوت کرده و این یگان به ما در امر ضدعفونی معابر و اماکن پرتردد کمک کرد تا کار با حجم بیشتری انجام شود؛ همچنین تجهیزات و ادوات ارتش و جهاد کشاورزی نیز به کمک آمد و در یک بازه زمانی مشخص به‌صورت مکانیزه کار ضدعفونی انجام شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم با اشاره به ضدعفونی مساجد، اماکن عمومی مثل فروشگاه‌های بزرگ، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس گفت: انجام این کار به‌عنوان یک عمل جهادی فراگیر شد و در سطح کشور گسترش پیدا کرد.

وی عنوان کرد: بیمارستان صحرایی در قم برپا و بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) سپاه نیز زیر بار پذیرش بیماران کرونایی رفت و با استفاده از تخت‌های یدکی بیمارستان تجهیز شد؛ همچنین با پر شدن این تخت‌ها اقدام به برپایی بیمارستان سیار سپاه در مجتمع فرهنگی شاهد کردیم که بنا به دلایلی بیمارستان در این مکان استقرار کامل پیدا نکرد.

به گفته کبیری پور با توجه به درگیری شهرهای اطراف با بیماری کرونا و تک بیمارستانی بودن این شهرها، بیمارستان صحرایی از استان قم انتقال پیدا کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم با اشاره به آمدن بیش از 65 پزشک و تعدادی پرستار از شهرهای دیگر و اضافه شدن آن‌ها به کادر درمان استان اضافه کرد: در ادامه نقاهتگاه مجتمع یاوران مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران با ظرفیت 700 تخت تجهیز شد تا بیماران کرونایی بعد از ترخیص در این مرکز نقاهتگاهی استقرار یابند که خیلی استفاده نشد.

آغاز سومین مرحله رزمایش کمک‌های مؤمنانه در آینده نزدیک

وی بیان کرد: همزمان با شکل‌گیری قرارگاه زیستی امام رضا(ع) و شکل‌گیری قرارگاه کریمه اهل‌بیت(س)، سپاه استان نیز به کمک آمده و در قالب کمیته‌های مختلف کمک‌رسانی به محلات را بر عهده گرفت.

کبیری پور گفت: کل شهر قم را به 62 محله تقسیم کردیم تا تصمیماتی که در قرارگاه گرفته می‌شد و هر اقدامی که در سطح مناطق لازم بود انجام شود از طریق مدیر آن محلات و رابطین قرارگاه کریمه اهل‌بیت(س) انجام شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم در ادامه به بیان اقدامات سپاه در کمک مؤمنانه و مواسات در بازه‌های مختلف زمانی پرداخت و عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا پایان ماه مبارک رمضان در سه بازه زمانی اقدام به کمک‌رسانی و توزیع بسته‌های معیشتی در میان خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا کردیم.

وی اضافه کرد: این کمک‌رسانی‌ها در بازه‌های زمانی اوایل شیوع بیماری کرونا تا قبل از نیمه شعبان، نیمه شعبان و بعدازآن و در طول ماه مبارک رمضان انجام و بسته‌ای معیشتی با مرکزیت سپاه به دست افراد نیازمند رسید.

توزیع بیش از 65 هزار بسته معیشتی در میان نیازمندان

کبیری پور با اشاره به انجام مرحله دوم کمک‌ها بعد از ماه مبارک رمضان در سه مرحله عنوان کرد: این کمک‌ها در دهه ولایت و دهه اول ماه محرم انجام و در بازه زمانی دهه آخر ماه صفر انجام خواهد شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم مطرح کرد: بنا بر گزارش‌ها، تاکنون تعداد 65 هزار و 226 بسته معیشتی قابل‌توجه به ارزش ریالی بیش از پنج میلیارد و 600 میلیون در میان مردم توزیع‌شده است؛ همچنین در قالب قرارگاه کریمه اهل‌بیت(س) 20 هزار کارت هدیه 500 هزارتومانی در میان افراد نیازمند توزیع شد.

وی با اشاره به ضدعفونی بیش از 8500 باب مسجد، اماکن مذهبی و بیش از 38 هزار نقطه در سطح شهر و معابر مختلف اضافه کرد: علاوه بر این بیش از 30 هزار بسته بهداشتی توسط بسیج محلات تهیه و در میان همشهریان قمی توزیع شد؛ همچنین تاکنون 150 هزار مورد آموزش چهره به چهره و همگانی توسط بسیجیان و طلاب انجام‌شده است.

حضور 170 طلبه در امر تغسیل و دفن اموات کرونایی

به گفته کبیری پور بیش از 33 کارگاه عمده کار تولید ماسک را در استان انجام و بالغ‌بر 861 هزار ماسک را در ایام شیوع بیماری کرونا تولید و در میان مردم توزیع‌شده است، همچنین بیش از 345 هزار پرس غذای گرم توسط شبکه توزیع بسیج در سطح شهر توزیع‌شده است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم مطرح کرد: برای قربانی و تأمین گوشت قرمز تاکنون 644 رأس گوسفند و گوساله ذبح‌شده و بیش از 18 هزار بسته گوشت آماده و در میان محرومان و نیازمندان توزیع‌شده است.

وی در پایان از به‌کارگیری 1900 طلبه جهادی از زمان شیوع کرونا در استان خبر داد و گفت: از این تعداد 170 نفر در امر تغسیل و کفن‌ودفن اموات کرونایی حضور داشتند و مخلصانه و جهادی کار می‌کردند، از سوی دیگر 95 طلبه جهادی نیز در عرصه‌های مختلف من‌جمله ایام محرم روضه‌های خانگی در سطح شهر برپا و در این ایام بیش از 3700 مورد روضه خانگی برگزار شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار