رجبعلی راهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه برای حل مشکل اشتغال ایثارگران و خانواده‌های آنها نیز دو تفاهم‌نامه با وزارت صمت و وزارت کار منعقد شده است، عنوان کرد: در استان فارس 8 هزار و 500 بیکار در فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران داریم که به این آمار حدود 7 هزار خواهر و برادر شهید که بیکار هستند نیز اضافه می‌شود.
کد خبر: ۸۹۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 07 September 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: بابک دائی در پنجمین جلسه کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری فارس با بیان اینکه تنها دو هفته دیگر تا پایان مهلت جذب اعتبارات اسناد خزانه باقی مانده است، اظهار داشت: تاکنون تنها 75 درصد این اسناد از سمت دستگاه‌های اجرایی جذب شده است و نزدیک به 200 میلیارد تومان اعتبارات جذب نشده داریم.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست که هر چه سریعتر در مدت زمان باقی‌مانده مدارک خود را برای جذب این اعتبارات به بانک ارسال کنند تا سهم استان فارس در این بخش هدر نرود.

شناسایی بیش از 15 هزار بیکار در بین خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران فارس

رجبعلی راهی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این جلسه از امضای تفاهم‌نامه برای تامین مسکن ایثارگران در استان فارس خبر داد و گفت: در هفته آینده با حضور مسئولان کشوری این تفاهم‌نامه منعقد خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای حل مشکل اشتغال ایثارگران و خانواده‌های آنها نیز دو تفاهم‌نامه با وزارت صمت و وزارت کار منعقد شده است، عنوان کرد: در استان فارس 8 هزار و 500 بیکار در فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران داریم که به این آمار حدود 7 هزار خواهر و برادر شهید که بیکار هستند نیز اضافه می‌شود.

راهی با بیان اینکه تاکنون به 1569 فقره تسهیلات اشتغال زایی به این 8500 بیکار پرداخت شده است.

ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به سربازان وظیفه

حشمت کوشکی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت کشور و ستاد نیروهای مسلح برای افزایش اثربخشی خدمات سربازی و توسعه توانمندسازی کارکنان وظیفه، اظهار داشت: در سال 95 یک هزار و 379 نفر دوره، در سال 96 دو هزار و 158 نفر دوره، در سال 97 پنج هزار و 471 نفر دوره و از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 752 نفر دوره در پادگان‌های فارس از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین آموزش‌های ارائه شده در زمینه حرفه‌های تعمیرکار اتومبیل‌های سواری، تعمیرکار برق، پیرایشگر مردانه، نصب و راه‌اندازی کولرهای گازی، لوله کشی گاز خانگی و تجاری، پروش عسل و قارچ، باغبانی و غیره بوده است، گفت: بیشترین آموزش‌ها در شهرستان‌های شیراز، جهرم و آباده ارائه شده است.

هاله فولاد فر، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه در استان فارس باید تا پایان سال 29 هزار و 376 نفر از کارکنان وظیفه از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شوند، گفت: در 5 ماه گذشته 9700 نفر از کارکنان وظفیه این آموزش‌ها را دریافت کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار