افشین آزادی در گفتگو با تابناک:
رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از رکود سینماها و فعالیت های فرهنگی در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴ 07 September 2020

افشین آزادی در گفتگو با خبرنگارتابناک کرمانشاه اظهار داشت:‍ در مورد رکود سینما و کمرنگ شدن ریشه های هنر در استان درگیر دو مشکل کلی هستیم که یک مسئله کرونا است و مسئله دیگر عدم تخصیص بودجه به فعالیت های فرهنگی است.

آزادی اشاره کرد:از ابتدای سال ۹۹ هیچگونه بودجه‌ای به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تعلق نگرفته است و این بزرگترین آسیبی است که به هنر استان وارد می شود.

در ادامه افزود: بسیاری از هنرمندان استان در راستای تولید محتوا حاضرند اما بدون بودجه نمی توان در مسیر اجرایی سازیی اهداف قرار گرفت.

آزادی تأکید کرد: تمامی کالاها و اقلام مورد مصرف جهت تهیه محتواهای هنری دارای افزایش قیمت بسیار زیادی بوده اند در صورتی که این اقلام باید از طریق ارز نیمایی وارد کشور شود و متاسفانه کسی از هنرمندان استان حمایت نمی کند و بخش هایی از فرهنگ و هنر در استان تعطیل شده است.

در ادامه آزادی گفت:مشکل دوم کرونا است که با توجه به وضعیت کشور به تمامی فعالیت‌ها و اصناف ضربه زده، به عرصه فرهنگ هم ضربه زده است اما به سینماها ضربه محکم تری وارد شده است.

در ادامه آزادی اشاره کرد:باز هم به دلیل عدم حمایت مسئولان استان پروژه ساخت سینما پیروزی که قرار بود در ابتدای سال ۹۹شروع به کار کند هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده است و در سینما آزادی هم شاهد رکود هستیم و به دلیل عدم توانایی در پرداخت حقوق و به کارگیری برخی از کارکنان متاسفانه مجبور به تعدیل نیرو شده ایم.

در پایان تأکید کرد: اخیراً سینماها با رعایت کامل تمامی ضوابط بهداشتی و وجود محدودیت ها آغاز بکار کردند اما متأسفانه فیلمسازان کشور فیلم های خود را ارائه نمی کنند و ما مجبور شده از فیلم های خارجی اکران نماییم

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار