حسین عسگری گفت: تنوع اقوام برای البرز تهدید است زیرا استان فرهنگنامه و دانشنامه اختصاصی خود را ندارد و این تنوع فرهنگها باعث می شود نتوانیم برند یا نماد یا نشانه هنری خاصی برای استان داشته باشیم.
کد خبر: ۸۹۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲ 07 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» استاد و پژوهشگر حوزه البرزشناسی در مراسم تودیع و معارفه حوزه هنری البرز گفت:یکی از کارکردهای حوزه هنری تعهد و کار فرهنگی است که باید با تولید آثار فرهنگی فاخر طلایه دار فرهنگ و هنر استان باشد.

حسین عسگری ادامه داد: حوزه هنری باید هنرمندان متعهد به آرمان ها و ارزش ها را شناسایی کرده و با جذب آنها سعی کند هنر استان که پویا و زنده بالنده کرده و به رشد اقتصادی برساند.

وی افزود: تنوع اقوام در استان البرز فرصت و آسیب است؛ فرصت است و همیشه برای کار فرهنگی و هنری سوژه فراوان است زیرا تنوع اقلیم و فرهنگ ها را داریم و گاهی وقتها که سیمای استان می گوید ما سوژه برای کار فرهنگی نداریم منِ هنرمند تعجب می کنم.

وی ادامه داد: حوزه هنری استان باید ظرفیت های هنری استان را شناسایی کند و فرهنگ ایرانی –اسلامی شهروند البرز را شناسایی و ثبت کند زیرا این رسالت فقط در رسالت این ارگان فرهنگی است.

عسگری در خاتمه خاطر نشان کرد: باید هویت برای البرز شکل گیرد زیرا البرز فرهنگ چهل تیکه دارد که اگر جمع بندی نشود یک فرهنگ جامع نداشته باشیم آسیب خواهیم دید.

الهه ملاحسینی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار