کد خبر: ۸۹۶۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 07 September 2020

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه واکسن آنفولانزا تأثیری بر روی کرونا ندارد، گفت: اگر کسی واکسن آنفولانزا تزریق کند و علائمی پیدا کرد می‌توان به آن به‌عنوان کسی که به بیماری کرونا مبتلا شده، مشکوک بود.

تزریق واکسن آنفولانزا تأثیری بر کرونا ندارد

آبتین حیدرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تفاوت ویروس آنفولانزا با کرونا ویروس، اظهار کرد: تزریق واکسن آنفولانزا به‌صورت مشخص تأثیری روی مهار ویروس کرونا ندارد.

وی تزریق واکسن آنفولانزا در شرایطی که کرونا ویروس شیوع یافته کمک‌کننده دانست و افزود: اگر کسی واکسن آنفولانزا تزریق کند و علائمی پیدا کرد می‌توان به آن به‌عنوان کسی که به بیماری کرونا مبتلا شده، مشکوک بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان با توصیه به تزریق واکسن آنفولانزا به افراد پرخطر، گفت: بیماران دیابتی، پرفشاری خون، مصرف‌کنندگان طولانی‌مدت داروی کورتن، افراد با چاقی مزمن و کودکان بیمار زیر پنج سال ازجمله افرادی هستند که ما توصیه می‌کنیم حتماً واکسن آنفولانزا را تزریق کنند.

حیدرزاده با اذعان به اینکه واکسن آنفولانزا مطابق هرساله خریداری و در استان موجود است، خاطرنشان کرد: واکسن آنفولانزا علاوه بر بخش دولتی در سیستم بهداشت و درمان در بخش خصوصی و همچنین داروخانه‌ها توزیع خواهد شد.

وی همچنین بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفولانزا را بین 15 شهریور تا 15 مهرماه اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار