کد خبر: ۸۹۶۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱ 08 September 2020

 



آغاز فاز مطالعاتی احداث بیمارستان جامع در رشت

ایسنا/گیلان فرماندار رشت از انجام مطالعات و پیگیری جهت تامین زمین و احداث بیمارستان جامع در این شهرستان خبر داد و گفت: دغدغه تامین سلامت باید به تمام ارگان‌ها و ادارات تسری یابد.

علی فتح‌اللهی امروز در جلسه تمهید مقدمات ساخت بیمارستان جامع در شهرستان رشت با بیان اینکه امنیت، سلامت و آرامش به عنوان پایه‌های هر حکومت موفقی محسوب می‌شود، اظهار کرد: یک بیمارستان جامع می‌تواند به عنوان نمونه یک جامعه کوچک، تمامی مقوله‌های مذکور را تامین کند.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه دغدغه تامین سلامت باید به تمام ارگان‌ها و ادارات تسری یابد، افزود: در خصوص ساخت این بیمارستان، افق دید ما باید پروژه ماندگاری را در بر گیرد، لذا کلیه محاسن و مشکلات موجود در خصوص احداث یک بیمارستان جامع در استان و شهرستان باید به صورت مدون به فرمانداری ارسال شود تا برای عملیاتی کردن آن و تخصیص ردیف بودجه از طریق استانی و کشوری اقدام کنیم.

فتح‌اللهی با تاکید بر اینکه اراضی مستعد برای ساخت بیمارستان، ظرف مدت کوتاهی شناسایی و اعلام می‌شود، گفت: مبحث ساخت بیمارستان در زمین‌های پیشنهادی باید از تمامی جهات مانند آلودگی صوتی و محیطی بررسی، مطالعه و کارشناسی شده و راه دسترسی مردم بررسی و مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

وی با اشاره به شاخص‌هایی به غیر از سلامت و درمان که می‌تواند عمر مفید انسان را تحت تاثیر قرار دهد، تصریح کرد: عوامل زیست محیطی مخرب و عدم وجود نشاط و شور اجتماعی در جامعه نمونه‌ای از این فاکتورها هستند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به پروژه پاکسازی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود بعد از حدود نیم قرن با مسئولیت قرارگاه خاتم الانبیا، تصریح کرد: پاکسازی و ساماندهی ورود فاضلاب به این دو رودخانه و جلوگیری از ورود فاضلاب شهرک صنعتی به این رودخانه‌ها از جمله اقداماتی است که در قالب این پروژه باید اجرایی شود.

وی ادامه داد: آزادسازی سد عزیزکیان باعث می‌شود که با ورود ۱۰ میلیون مترمکعب آب سالم به این رودخانه عملیات پاکسازی آن آغاز شده و در همین راستا پروژه‌هایی چون ایجاد پارک‌ها و فضاهای مفرح در اطراف این رودخانه‌ها در دست بررسی است.

فتح‌اللهی با اشاره به مشکلات سایت زباله سروان به عنوان یک معضل زیست محیطی، گفت: پروژه تصفیه خانه شیرابه زباله سراوان با توجه به زمان بندی‌ها، در موعد مقرر افتتاح شد و اقدامات بعدی در این خصوص در دست اجرا است.

فرماندار شهرستان رشت، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و توجه به جوانان را از عوامل تامین سلامت افراد جامعه خواند و بیان کرد: بزرگترین مجموعه فرهنگی تفریحی و اقتصادی شمال کشور در شهرستان رشت با مساحت حدود ۸۴ هزار مترمربع و با هزینه کرد حدود ۹۰۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در دست ساخت است که حداقل حدود ۲۵۰۰ نفر به صورت مستقیم به اشتغال خواهند رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار