رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج از تملک باغات مناطق کم برخوردار برای تبدیل آنها به پارک و فضای سبز شهری خبر داد.
کد خبر: ۸۹۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ 08 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» پیمان بضاعتی پور با اشاره به اینکه تا کنون ۲۴۳ پارک در مناطق مختلف کرج ایجاد شده، اظهار کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته تا پایان سال تعداد پارک‌های کرج به ۲۴۷ مورد خواهد رسید.
وی با بیان اینکه شهرداری طی سالهای اخیر بر ایجاد پارک در مناطق کم برخوردار متمرکز شده، ادامه داد: تا قبل از شورای پنجم اغلب پارک‌های کرج در مناطق برخوردار مثل عظیمیه و جهانشهر ایجاد می‌شد ولی از سال ۹۶ تا کنون سیاست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج افزایش سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار بوده است.
وی توضیح داد: از سال ۹۶ تا کنون ۹۰ درصد پارک‌های جدید شهر در مناطق کم برخوردار احداث شده است.
این مسئول از پارک همگام، طبیعت و حیات وحش در خط چهار حصار، پارک روشندلان در حصارک بالا و پارک هاشمی در اختر آباد به عنوان تعدادی از پارک‌هایی که در مناطق کم برخوردار ایجاد شده اند نام برد.
بضاعتی پور با اشاره به کمبود زمین برای احداث پارک در مناطق کم برخوردار کرج گفت: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته زمین در مناطق کم برخوردار ارزان تر از سایر مناطق بوده، شاهد تمرکز جمعیت و افزایش بی رویه تعداد واحدهای مسکونی در این مناطق هستیم که این امر ارائه خدمات رفاهی به ساکنان این مناطق را با مشکلاتی مواجه کرده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تملک واحدهای مسکونی برای ایجاد پارک در مناطق کم برخوردار امکان پذیر نیست، شهرداری سراغ تملک باغ‌های این مناطق رفته است.
پیمان بضاعتی پور توضیح داد: باغ‌های زیادی در منطقه ۹،۲ و ۵ وجود دارد که کاربری آنها فضای سبز است و شهرداری نسبت به تملک آنها اقدام کرده تا با تبدیل آنها به پارک زمینه رضایت ساکنان را فراهم کند.
وی گفت: پارک هاشمی در اختر آباد مهر شهر و پارک روشندلان در حصارک بالا از جمله پارک‌هایی هستند که به واسطه تملک باغات ایجاد شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار