مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم گفت: از سال ۱۳۶۹ که سال تأسیس شرکت آب و فاضلاب بوده ۱۰۰ درصد همشهریان قمی و ۹۶ درصد روستائیان از آب سالم برخوردار شده‌اند.
کد خبر: ۸۹۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷ 08 September 2020

به گزارش تابناک قم، علی جان صادق پور با اشاره به فعالیت آب و فاضلاب استان قم اظهار داشت: از سال 1369 که سال تأسیس شرکت آب و فاضلاب بوده 100 درصد همشهریان قمی و 96 درصد روستائیان از آب سالم برخوردار شده‌اند، اما این‌گونه تصور می‌شود که فعالیت‌های دولت یازدهم و دوازدهم به دلایل اقتصادی و تحریم‌ها کمتر شده درحالی‌که این‌گونه نیست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان اقدامات انجام‌شده طی هفت سال گذشته در استان، گفت: طی این مدت بیش از 66 هزار فقره  که شامل 115 هزار خانوار می‌شود آب‌رسانی در سطح استان اضافه و 47 هزار انشعاب برای 97 هزار خانوار واگذارشده است.

وی افزود: در همین راستا طی این مدت، 121 کیلومتر خط انتقال و 203 کیلومتر شبکه شهری و روستایی اجراشده است؛ همچنین بیش از 121 هزار و 300 مترمکعب مخزن احداث‌شده که رقم قابل‌توجهی است.

صادق پور از حفر 30 چاه طی هفت سال گذشته خبر داد و ادامه داد: همچنین 16 ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 416 لیتر بر ثانیه در استان قم احداث‌شده که همه این اقدامات بعد از انقلاب و طی چند سال اخیر انجام‌شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ابراز کرد: به دو شهر سلفچگان و کهک که شامل 26 روستا می‌شوند از طریق مجتمع‌های آب‌رسانی، آب‌رسانی  شده است، همچنین بیش از 175 کیلومتر شبکه و خط انتقال در سطح شهر قم و روستاهای استان اصلاح و بازسازی‌شده‌اند.

وی با بیان اینکه احداث چهارمین تصفیه‌خانه 600 متر لیتر بر ثانیه از دیگر اقداماتی بوده که طی سالیان اخیر انجام‌شده است، یادآور شد: درواقع با ایجاد این زیرساخت‌ها سهم بهره‌برداری از سرشاخه‌های دز از شهر قم را متوسط 75 درصد کرده‌ایم.

صادق پور مطرح کرد: قبل از سال 95، عمده شهر آب‌شور داشتند، اما در حال حاضر عمده شهر از آب شیرین برخوردار هستند و ای سی متوسط شهر قم را زیر 1100 کرده‌ایم و مناطقی مثل پردیسان، شهرک مهدیه و سالاریه درصد آب شیرینشان بهتر است چراکه با تکمیل سد کوچری، ظرفیت انتقال آب افزایش پیدا کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار