رئیس پلیس فتا استان مرکزی از شناسایی عاملان هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه برخی نامزدهای انتخابات اخیر اتاق اصناف استان خبر داد و گفت: متهمان این پرونده با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
کد خبر: ۸۹۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 08 September 2020

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا استان مرکزی در تشریح این خبر گفت: در چند روز گذشته شهروندی با مراجعه به این پلیس اذعان داشت که با توجه به انتخابم در انتخابات اخیر اصناف استان، فردی ناشناس از طریق یکی از شبکه‌های اجتماعی و با انتشار اکاذیب و نسبت ناروا در خصوص دریافت رشوه و پورسانت و استفاده از روابط خارج از عرف اداری، سعی در تخریب چهره اجتماعی من را دارد.
این مقام انتظامی ادامه داد : پس از حضور شاکی در پلیس و ثبت اظهارات و ارائه مستندات، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و در بررسی اولیه صورت گرفته مشخص شد که فرد یا افرادی با تشکیل گروهی متشکل از برخی از اصناف سطح استان در شبکه اجتماعی با انتشار اخبار کذب و با رویکرد تخریب چهره دیگر نامزدها، سعی در پیروزی انتخابات پیش رو رادارند.
سرهنگ آنقی ادامه داد: كارشناسان اين پليس در اقداماتی تخصصی و با هماهنگی صورت گرفته با مقام قضايی، دو نفر را در این خصوص شناسايی كردند.
وی گفت: افراد شناسایی ‌شده در این پرونده هرچند با استفاده از شگردهایی خاص سعی بر انجام فعالیت‌هایی بدون هویت در تخریب دیگر نامزدهای انتخابات اتاق اصناف استان در فضای مجازی را داشتند، ولی سرانجام با توجه به اسناد و مدارک به ‌دست‌آمده، پرونده تکمیل و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال شد.
رئیس پلیس فتا استان مرکزی با بیان اینکه رعایت اخلاق کاری و قانون مداری در استفاده از فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از اساسی‌ترین ملزومات این حوزه است، گفت: کاربران فضای مجازی باید مراقب هنجارهای اجتماعی و رعایت قوانین در بهره‌برداری از فضای مجازی باشند تا از روی جهل یا کینه‌توزی برای دیگر کاربران ایجاد مشکل و مزاحمت نداشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار