استاندار قم گفت:با توجه به شرایط ایجاد شده ازنظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازاین پس امکان دفن افرادی که به دلیل بیماری کرونا فُوت می‌شوند درمناطق اطراف و خارج شهر قم نیز وجود دارد.
کد خبر: ۸۹۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 09 September 2020

بهرام سرمست روز چهارشنبه درجلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری قم اظهار داشت: تاکنون محل دفن فُوتی‌های کرونایی در آرامستان بهشت معصومه قم متمرکز بود ولی با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان، اجساد متوفیان کرونایی می‌تواند در خارج از شهر قم و منطقه ای که درآن سکونت داشتند نیز دفن شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حداکثر تلاش خود را برای تقویت نظام سلامت و نظام فرهنگی و تعلیم و تربیت و همچنین نظام اقتصادی به کار می‌گیریم افزود: این سه حوزه مانند اضلاع یک مثلث با هم تعامل دارند و یکدیگر را پشتیبانی می کنند.

وی افزود: درحال حاضر که در فصل بازگشایی مدارس قرار گرفتیم همه مجموعه‌های مختلف شامل شورای اسلامی شهر، شهرداری، نیروی انتظامی و سازمان‌های اجرایی باید آموزش و پرورش را حمایت کنند، و فراتر از دستگاه‌های دولتی مشارکت های خیران نیز جلب شود.

استاندار قم تشکیل یک کارگروه درذیل ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با محوریت آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی را ضروری دانست و افزود: همان‌گونه که در موضوع عزاداری‌های محرم ساز و کارهایی را تعریف کردیم و سلامت معنوی و جسمی مردم تامین شد و هیات‌های مذهبی نیز خوب پای کار آمدند، در امر بازگشایی مدارس نیز نیاز به تعریف ساز و کار مربوطه داریم.

 وی با بیان اینکه دراین خصوص یک اکیپ نظارت با حضور سازمان مدیریت بحران و دانشگاه علوم پزشکی شکل می‌گیرد، و باید به دقت رعایت مسائل بهداشتی را بازبینی کند، گفت: آموزش و پرورش باید شیوه‌ نامه‌های بهداشتی تنظیم شده توسط مرکز بهداشت را به دقت اجرا کند.

استاندار قم بیان کرد: از مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر و شهرداری نیز انتظار داریم در ضد عفونی کردن مدارس و فضاهای آموزشی و همچنین تامین تب سنج، آموزش و پرورش را کمک و پشتیبانی کنند.

وی همچنین درواکنش به برخی سخنان مطرح شده در این جلسه مبنی بر تعیین تکلیف نحوه و شکل آموزش د مدارس به لحاظ حضوری یا غیرحضوری گفت: در شرایط فعلی در عرصه‌های مختلف از جمله آموزش موضوع حضوری یا غیرحضوری به صورت مطلق وجود ندارد و ترکیب و تلفیقی از این دو  می‌باشد.

سرمست همچنین با قدردانی از صنوفی که به نحو مطلوب پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، بیان کرد: نظارت ها بر برخی از اصناف استان که پروتکل‌ها را رعایت نمی کنند، تشدید شود.

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار