کد خبر: ۸۹۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 09 September 2020

 

نماز جمعه در مسجد فارقی بخش اسالم تالش برگزار می‌شود

آستارا - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار تالش گفت: آئین عبادی سیاسی نماز جمعه در مسجد اهل سنت فارقی بخش اسالم این شهرستان، در صورت عادی بودن وضعیت شیوع کرونا، با شرکت اهالی مومن و نمازگزار برگزار خواهد شد.

علی درمانی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در بخش اسالم تالش هر هفته بیش از ۱۰ مسجد شاهد برگزاری نماز جمعه است و یکی از آن مساجد به اهل تشیع و بقیه به برادران و خواهران اهل سنت اختصاص دارد.

وی افزود: مسجد اهل سنت فارقی اسالم نیز از دیرباز شاهد حضور پر شور مسلمانان در نمازهای جمعه و جماعت بوده و به دلیل استقبال مومنان، همواره از معنویت و صفای خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: مطابق اظهار نظر امام جماعت مسجد فارقی به اداره اوقاف و امور خیریه تالش، نماز جمعه هفته گذشته در این مسجد به دلیل احتیاط نسبت به شیوع ویروس کرونا برگزار نشده است.

معاون فرماندار تالش گفت: به تازگی جلسه ای با امام جماعت و هیات امنای مسجد یاد شده برگزار کردیم و تصمیم گرفته شد در صورت مساعد بودن شرایط شیوع کرونا، نماز جمعه در این مسجد برگزار شود.

برخی کاربران شبکه های اجتماعی تعطیلی موقت مسجد فارقی بخش اسالم تالش را ناشی از اختلاف نظر احتمالی اعضای هیات امنا اعلام کرده بودند.

شیوع بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور جهان را درگیر خود کرده، محدودیت هایی در برگزاری اجتماعات مردمی ایجاد کرده است و ائین های نماز جمعه نیز در بسیاری از مراکز استان ها و شهرستان ها در شرایط قرمز شیوع کرونا، اقامه نمی شود.

بخش اسالم تالش حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و حدود ۴۰ درصد جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت تشکیل داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار