کد خبر: ۸۹۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 09 September 2020

 

استاندار گفت : برای توسعه زراعت چوب استان باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و فناوری های روز بهره بگیریم .

 
نشستی برای توسعه زراعت چوببه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ استاندار امروز در نشست کارگروه زراعت چوب استان با اشاره به اهمیت حفظ و صیانت منابع طبیعی و جنگل های گیلان گفت : باید با استفاده از زراعت چوب  جلوی قطع درختان در استان گرفته شود.
ارسلان زارع با اشاره به اینکه توسعه زراعت چوب برای تامین نیاز واحدهای صنعتی چوبی و سلولزی استان ضروری است اضافه کرد : اشتغال حدود 22 هزار نفر در حوزه صنعت چوب و سلولز استان و حفظ این تعداد شغل اهمیت تامین مواد اولیه مورد نیاز این واحد ها را دو چندان می کند.
 وی با تاکید بر لزوم شناسایی عرصه های دارای قابلیت زراعت چوب در استان و حمایت از زارعان تصریح کرد : باید در زمینه زراعت چوب تسهیلات فراگیر به روستاییان داده شود تا اشتغال پایدار روستایی تحقق یابد .
استاندار بر ضرورت تشدید نظارت ها بر اجرای طرح زراعت چوب تأکید کرد و گفت : در این مسیر باید نظارت ها به حدی باشد که از تغییر کاربری تحت عنوان زراعت چوب جلوگیری بعمل آید.
ارسلان زارع صیانت از جنگل و محیط زیست را مهم ارزیابی کرد و در کنار آن آگاهی بخشی  برای  جلوگیری از آسیب های اجتماعی اجرای طرح زراعت چوب را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت : در راستای انجام یک فرآیند اطلاع رسانی گسترده در جهت افزایش سطح آگاهی مردم ، کمیته ای با حضور دستگاه های متولی و نماینده سازمان های مردم نهاد تشکیل ودراین خصوص اقدامات اثرگذاری با همکاری رسانه ها و صدا و سیمای ملی و استانی صورت می گیرد.

جواد میرعرب رضی مجری ‏توسعه زراعت چوب کشورهم دراین نشست از برنامه ریزی برای توسعه زراعت چوب درهمه استان ها  خبرداد و گفت : برای توسعه صنعت چوب کشوراز همه ظرفیت های استانها استفاده می شود.  

میرحامد اختری سرپرست منابع طبیعی و آبخیرداری گیلان هم در این نشست گفت : در 3 سال گذشته در هزار و 800 هکتار از زمین های گیلان زراعت چوب انجام شده و طبق برنامه ریزی امسال هم باید در 3 هزار و 500 هکتار از زمین های گیلان زراعت چوب انجام شود تا نیاز این بخش برطرف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار