کد خبر: ۸۹۷۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵ 10 September 2020

 

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد : تاکنون 783 میلیارد تومان به طرح های عمرانی اقتصاد مقاومتی گیلان تزریق شده است.

 
اجرای 43 طرح اقتصاد مقاومتی در گیلان در سال کنونیبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گیلان ؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این نشست از دستگاه ‌های نظارتی استان خواست تا از روند پیشرفت کار طرح های اقتصاد مقاومتی و مرتبط با جهش تولید برای وی گزارش بفرستند تا روند پیشرفت کار این طرح ها به درستی ارزیابی شود. 
 
  • دکتر محمد باقر نوبخت تعداد طرح های اقتصاد مقاومتی گیلان در سال 1399 را 43 طرح اعلام کرد و افزود: تاکنون 783 میلیارد تومان به طرح های عمرانی اقتصاد مقاومتی گیلان تزریق شده است. 
 
وی طرح های جهش تولید استان را امسال 92 طرح اعلام کرد و افزود : برای این طرح ها نیز هزار و 237 میلیارد تومان و یک میلیون و 152 هزار و 328 دلار نیز از اعتبارات ارزی دولت به این طرح ها اختصاص داده شده است. 
رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان همچنین ارائه ی گزارش دستگاه‌های نظارتی استان در کنار دستگاه‌های متولی را برای ارزیابی درست از پیشرفت کار طرح های عمرانی و تولیدی گیلان ضروری دانست و از این دستگاه‌ها خواست گزارش خود را به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال کنند. 
 
  • دکتر محمد باقر نوبخت به چهار طرح شاخص اقتصاد مقاومتی گیلان، شامل سدهای شفارود و پلرود، اتصال خط آهن رشت به بندر کاسپین و 8 کیلومتر باقیمانده از آزادراه رشت- قزوین، حدفاصل رودبار تا منجيل اشاره و تصریح کرد : بهره برداری از این چهار طرح مهم به همراه دیگر طرح های تولیدی با ظرفیت بالا تا پایان امسال عملی می شود و طرح های باقیمانده نیز باید با همت و جدیت مجموعه ی مدیران دست اندرکار در سال آینده به نتیجه برسد. 
 
استاندار نیز در این نشست گزارشی از روند پیگیری ظرفیت‌های مرتبط با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید در گیلان ارائه داد و با تاکید بر ضرورت بهره گیری هرچه بیشتر از فرصت‌های تجاری حوزه ی خزر و CIS اضافه کرد : امسال برای تحقق صادرات 600 میلیون دلاری استان به کشورهای این منطقه هدف گذاری و برنامه‌ریزی شده است.
ارسلان زارع افزود : در 5 ماه منتهی به مردادماه امسال 367 میلیون دلار کالای غیر نفتی  از گیلان به همسایگان شمالی صادر شد.. 
 
  • وی در ادامه نرخ مشارکت اقتصادی گیلان در فصل بهار امسال را 45/2 درصد اعلام کرد و گفت : این رقم 4/2 درصد از میانگین کشوری بالاتر است. 
    استاندار گیلان بالا بودن نرخ مشارکت اقتصادی در استان را حاکی از اراده بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح های عمرانی و اقدامات مطلوب دولت برای جذب سرمایه‌گذاران دانست و اضافه کرد : کاهش نرخ بیکاری در بستر ایجاد فرصت‌های جدید اشتغالزایی از پیامدهای تعامل دولت با بخش خصوصی است. 
    ارسلان زارع همچنین حجم تولید محصولات زراعی استان در سال 98 را یک میلیون و 800 هزار تن اعلام کرد و افزود : تولید محصولات باغی استان نیز در سال گذشته به 643 هزار تن رسید که‌ در مقایسه با سال 97، 8/3 درصد بیشتر است. 
 
احمد دنیامالی، رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز در این نشست بر ضرورت حمایت جدی دولت از تولید و اشتغال در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری تاکید کرد و افزود : جهش تولید می تواند زمینه بهره گیری از فرصت‌ها را از منابع داخلی استان و بازارهای هدف منطقه ایی مهیا کند. 
 
  • آقایان جبار کوچکی نژاد، سید علی آقازاده و محمدرضا احمدی، سه نماینده رشت و خلیل بهروزی فر، نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی به مهمترین دغدغه های مردم در مناطق شهری و روستایی استان اشاره کردند و  با تاکید بر لزوم حمایت‌ های جدی دولت از شالیکاران آسیب دیده از بارندگی های اخیر در گیلان، افزودند : ضعف محاسباتی در طرح های هادی روستایی ، اختلال در خطوط ارتباط تلفن ثابت و نبود آب آشامیدنی سالم در برخی مناطق روستایی ، رکود واحدهای تولیدی و صنعتی، کاهش تولید تخم نوغان داخلی، کمبود اعتبار برای اجرای نیروگاه زباله سوز لاکان و تصفیه خانه شیرابه سراوان و همچنین ساماندهی 2 رودخانه زرجوب و گوهررود از اولویت‌های مهم استان است که دولت باید برای تسریع در روند ترمیم و اجرای این طرح ها، حمایت‌های لازم را به عمل آورد. 
 
در پایان این نشست تفاهم نامه ی احداث 2 هزار واحد مسکونی ویژه محرومان استان بین استاندار و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امضاء شد. 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار