کد خبر: ۸۹۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ 10 September 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
جزئیات گفت‌وگوی تلفنی خاتمی و روحانی

روز چهارشنبه، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید عبدالواحد موسوی لاری» در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به تماس تلفنی «حسن روحانی» و «سید محمد خاتمی» گفت: تماس تلفنی روحانی و خاتمی برای احوالپرسی و در فضای دوستانه بوده است، آن‌ها در ماه مبارک رمضان و برگزاری مراسم افطاری در مهمانی همدیگر شرکت می‌کنند و تماس‌های تلفنی مکرر داشته و دارند. وی افزود: همین اواخر هم آقای روحانی به خاتمی زنگ زدند و بعد از احوالپرسی و اظهار محبت، طبق صبحتی که از آقای خاتمی شنیدم، در بخشی از این گفتگو آقای روحانی گرفتاری‌های دولت و مشکلاتی که بر سر راه دولت وجود دارد را مطرح و آقای خاتمی هم نقطه‌نظراتی را در مورد سیاست خارجی و داخلی بیان کردند. وزیر پیشین کشور با بیان اینکه در این تماس تلفنی آقای خاتمی انتقادی برخورد نکرد، اظهار داشت: چیزی که من از آقای خاتمی شنیدم، انتقادی نبود و تماسی دوستانه بوده است. آقای روحانی گلایه‌ هایی از مشکلاتی که برایش درست کردند، مطرح و خاتمی هم مسائلی را که دولت باید انجام می‌داده و نداده، بیان کرده است. موسوی لاری ادامه داد: این گفت‌وگوی تلفنی در این فضای دوستانه انجام شده و چیزی که اخیرا در رسانه‌ها مطرح شده، صحیح نیست.

فیلم مربوط به فوت قاضی منصوری به ایران ارسال شد

دادستان تهران گفت: فیلم مربوط به حادثه منجر به فوت قاضی منصوری به ایران ارسال شده است. علی القاصی در گفت‌وگو با تسنیم گفت: پزشکی قانونی ایران در حال بررسی بررسی علت فوت مرحوم منصوری است، اما دادگستری رومانی اعلام کرد که وی خودکشی کرده است. وی در پاسخ به این که فیلم‌های مدنظر شما توسط مقامات رومانی به ایران ارسال شده است یا خیر گفت: بله ارسال شده و خودشان مکتوب هم اعلام کرده‌اند که این حادثه بر اثر خودکشی بوده است.

مجید انصاری: مجمع تصمیمی برای ورود مجدد به بحث FATF نگرفته است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: فکر نمی‌کنم که جلسه‌ای در روز‌های نزدیک با موضوع FATF در مجمع در پیش باشد. ضمن آنکه تصمیمی برای این موضوع که جلسه‌ای برای این موضوع برگزار شود، اعلام و گرفته نشده است. مجید انصاری در گفتگو با «انتخاب» درباره مواضع اخیر رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین و عدم همکاری بانک‌های روسی و چینی با ایران به علت عدم رعایت FATF، گفت: من از این موضوع خبری ندارم و بی‌اطلاعم. من اطلاع دقیقی ندارم که آیا این عدم همکاری رخ داده و اگر چنین اتفاقی رخ داده، دلیل اصلی آن چه بوده است. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا مجمع اخیرا بحثی درباره FATF داشته است، گفت: خیر جلسه‌ای با این موضوع اخیرا برگزار نشده و آخرین جلسات مربوط به همان دورانی بود که اطلاع‌رسانی شده بود. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آخرین جلسه مربوط به بحث FATF به چه زمانی برمی‌گردد، گفت: این جلسه به همان دوران ابتدایی طرح مساله مربوط می‌شود. الان دقیقا خاطرم نیست که تاریخ آن جلسات چه روزی بود. این عضو مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به این پرسش که آیا مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیمی برای ورود دوباره به بحث FATF ندارد، گفت: فکر نمی‌کنم که جلسه‌ای در روز‌های نزدیک با این موضوع در پیش باشد. ضمن آنکه تصمیمی برای این موضوع که جلسه‌ای برای این موضوع برگزار شود، اعلام و گرفته نشده است.

سخنگوی قوه قضاییه: حکم پدر رومینا قطعی نیست

سخنگوی قوه قضاییه گفت: حکم پدر رومینا قطعی نیست و حکم صادره قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است. غلامحسین اسماعیلی افزود: حکم پدر رومینا بعد از رسیدگی در دیوان عالی کشور قطعی می‌شود.

علوم پزشکی سیرجان ابتلای ۳۷ دانش‌آموز به کرونا را تکذیب کرد

رئیس روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی سیرجان با تکذیب ادعای مثبت شدن تست کرونا در ۳۷ دانش‌آموز در مدرسه‌ای در شهر سیرجان گفت: مجموع بستری‌شدگان کرونا در سیرجان ۱۸ نفر است که بین آن‌ها کودک و نوجوان نداریم. روز گذشته ۱۸ شهریور در فضای مجازی پیامی منتشر شده و در حال دست به دست شدن است که نویسندگان آن مدعی شده‌اند طی ۲۴ ساعت گذشته، تست کرونا در ۳۷ دانش‌آموز هفت تا ده ساله در شهر سیرجان در مدرسه مثبت شده است. شایعه‌پردازان اعلام کرده‌اند حال ۱۶ نفر از دانش‌آموزان هم وخیم است! سیدعلی آتشی‌پور، رئیس روابط عمومی دانشکده علوم‌پزشکی سیرجان با تکذیب این ادعا گفت: مجموع بستری‌شدگان کرونا در دو بیمارستان امام رضا (ع) و غرضی شهرستان سیرجان تا ظهر سه‌شنبه ۱۸ شهریور ۱۸ نفر بوده و بین بستری‌شدگان هم کودک و نوجوان نداریم. وضعیت کرونا در سیرجان همچنان قرمز است و کل موارد مثبت قطعی در مناطق زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ۱۷۷۵ نفر بوده که از این تعداد ۶۶۵ نفر بستری شده و ۳۴ بیمار کرونا جان خود را از دست داده‌اند. آمار بیماران بستری یک روز اخیر در سرجان هم فقط سه نفر بوده است.

کره سهمیه‌بندی شد

تولید «کره ملی» در فضای مجازی آنقدر خبرساز شد که برخی از کاربران نسبت به آن واکنش‌های متعددی نشان دادند. حال پیگیری‌ها نشان می‌دهد کره در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سهمیه‌بندی شده است. یعنی به هر فرد یک کره ۱۰۰ گرمی تعلق می‌گیرد. در همین حال، رئیس اتحادیه سوپر مارکت‌ها از افزایش ۹۰ درصدی قیمت کره از دو روز گذشته خبر داد و گفت: در چند ماه گذشته کره در بازار نایاب بود و حالا طی دو روز گذشته، قیمت کره ۱۰۰ گرمی به هشت هزار تومان رسیده است. علت سهمیه‌بندی کره در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز این است که برخی فروشگاه‌ها کره را با قیمت قبل عرضه می‌کنند و به همین دلیل باعث هجوم مردم به فروشگاه‌های زنجیره‌ای شده است. سعید درخشانی افزود: قیمت کره ۱۰۰ گرمی در دو روز گذشته چهار هزار و ۵۰۰ تومان بود. حالا با افزایش قیمت‌ها ممکن است در این فروشگاه‌های زنجیره‌ای به هر فرد تنها یک کره ۱۰۰ گرمی بدهند. /تجارت نیوز
 
واکنش «نمکی» به ادعای امام جمعه ملارد درباره پسرش

وزیر بهداشت در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه گفت: تمنای اینجانب جهت دفاع و اعاده حیثیت خود نیست، بلکه دفاع از آنانی است که گامی برای فسادستیزی بر­می دارند و با برنامه‌­ریزی سازمان یافته در قد‌م­‌های اول، خانه‌­نشین و یا به طرق دیگر گرفتار می‌شوند. اخیراً ویدئویی در شبکه‌­های اجتماعی و فضای مجازی از سخنان امام جمعه محترم ملارد از تریبون نمازجمعه پخش شد که طبق فرمایش ایشان، فرزند اینجانب که از حدود بیست سال پیش مهندس عمران است به عنوان پیمانکار، سه پروژه بیمارستانی را چند سال پیش گرفته و پول آن را برداشته و رفته است. دستور فرمایید تا رسیدگی شود که اگر ایشان مدرکی دارند که آیا فرزند اینجانب پیمانکار است؟ (که نیست) وجهی را دریافت کرده است؟ (که نکرده است) و یا پروژه­‌ای را که متعهد به اجرا بوده، رها کرده است به اشد مجازات محکوم فرمایید. اما اگر آنچه فرموده‌­اند، کذب است، به عنوان رئیس محترم حق‌طلب قوه قضائیه اجازه ندهید بعضی از جایگاه‌ها و تریبون‌ها از برخورد قانونی مصون باشند. /تسنیم

ترامپ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد!

برخی منابع خبری گزارش داده‌اند، رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان حضور در کاخ سفید به دنبال تقویت جبهه تروریسم در منطقه غرب آسیا بوده به عنوان نامزد جایزه صلح نوبل معرفی شده است. گزارش‌ها حاکی است یک عضو پارلمان نروژ با توجه به توافق رژیم صهیونیستی و امارات «ترامپ» را نامزد دریافت جایزه صلح نوبل معرفی کرده است. نامزد‌های دریافت این جایزه معمولاً کاملاً محرمانه معرفی و انتخاب می‌شوند، اما هر ساله رسانه‌ها گمانه‌های زیادی درباره آن مطرح می‌کنند.

کسی که ادعای حل یک شبه مشکلات را دارد از دایره عقل خارج است

محسن کوهکن، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری به خبرآنلاین گفت: اگر می‌خواهیم هزینه‌های کشور از دریچه انتخابات را کم کنیم، نباید منتظر بمانیم عده‌ای برای ماه‌های منتهی به انتخابات خود را معرفی کنند تا از میان آن‌ها یک نفر را انتخاب کنیم. در دوره‌های اخیر انتخابات ریاست جمهوری، کاندیدا‌های پیروز بر اساس فعل و انفعالات دقیقه نودی و بر حسب یک سلسله اتفاقات توانسته‌اند پیروز شوند. اتفاق سال ۷۶ نشان داد که تیم آقای خاتمی بر اساس یک بازه زمانی کوتاه مدت توانست حریف را شکست دهد، نه یک برنامه ریزی بلند مدت. شاید فرد پیروز دچار این خیال شود که تنها با اتکا به توانایی خود توانسته پیروز شود در چنین فضایی حتی این امکان وجود دارد که برخی فامیل بازی‌ها در دولت بروز کند. کسی که در ایام انتخابات ادعا می‌کند تمامی مشکلات را می‌تواند ظرف یک یا دو سال برطرف کند، قطعا سخن عقلانی به زبان نمی‌آورد. کشور ما نیازمند رئیس جمهوری است که همه تقصیر‌ها را بر گردن دولت قبلی نیندازد. کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری نباید با نماد‌های انتخاباتی غربی کسب رأی کنند.

خرید جدید پرسپولیس ممنوع الخروج است!

یکی از خرید‌های جدید تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل بحث سربازی برای خروج از کشور مشکل دارد. میلاد سرلک که به تازگی با باشگاه پرسپولیس قرارداد امضا کرده، به دلیل بحث سربازی ممنوع الخروج است و تا این لحظه نمی‌تواند سرخ پوشان را برای سفر به قطر همراهی کند. /فارس

مجلس یازدهم گرفتار مسائل فرعی شده

روزنامه ایران نوشت: پایگاه خبری رجانیوز که از آن به‌عنوان ارگان جبهه پایداری یاد می‌شود، در گزارشی به‌ عملکرد سه ماهه مجلس یازدهم پرداخته و نوشته، به‌ نظر می‌رسد درگیری نمایندگان با مسائل فرعی و بی توجهی به مشکلات اصلی کشور، به یک اشکال رایج در میان نمایندگان بدل شده است. امروز مشکلات مردم بسیار بیش از آن است که نمایندگان بخواهند درگیر و دار مسائل دسته چندم سیاسی و قانون‌گذاری برای حذف رقبای خود از انتخابات ریاست جمهوری باشند؛ کاش فرصت مجلس جوان انقلابی قدر دانسته شود.

کاسبان تحریم در کشور دوست دارند ترامپ رئیس جمهور شود

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: نمی‌توان این واقعیت را کتمان کرد که در ایران حساسیت زیادی نسبت به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وجود دارد. علیرغم ظاهرسازی‌هایی که کاسبان تحریم می‌کنند و می‌گویند فرقی میان ترامپ و بایدن وجود ندارد و اصولاً ما نباید مسائل کشور را با این انتخابات مرتبط کنیم، آن‌ها از پیروزی درباره ترامپ استقبال می‌کنند، زیرا از کارشکنی‌های او علیه برجام سود برده‌اند و رونق آینده سیاسی و اقتصادی خود را نیز در گرو ادامه ریاست جمهوری او می‌دانند.

اصلاح قانون انتخابات، آش شوری که دل اصولگرایان را هم زده است

اعتماد با توجه به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری که دست شورای نگهبان را بازتر از همیشه می‌کند، نوشت: طرح تهیه شده از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس عملا در میان اصولگرایان نیز خریدار ندارد و در حقیقت آش تدارک دیده شده ازسوی این گروه از نمایندگان با همراهی اعضای شورای نگهبان چنان شور شده که در روز‌های اخیر اصولگرایان و رسانه‌های‌شان را نیز به واکنش واداشته است.

آیت الله طالقانی گفت، خلخالی متعادل نیست

سیدمحمود دعایی گفت: آقای طالقانی باور داشت که بعد از پیروزی انقلاب، باید مشی رسول‌الله (ص) در فتح مکه، که عفو عمومی دادند، اجرا می‌شد. برخی تندروی‌ها از سوی کسانی رخ داد که شور انقلابی داشتند و معتقد بودند باید فضای حاکم بر جامعه خشن باشد. چنین نیرو‌هایی به آیت‌الله طالقانی مراجعه کرده بودند که همت کنید تا دادگاه‌های انقلاب مماشات نکنند که ایشان عصبانی شده و گفته بود چرا توقع دارید انقلاب شمشیر را از رو ببندد و به شیوه شما عمل کند؟ آیت‌الله طالقانی اعتراض کرده بود که چرا این‌ها اعدام شده‌اند؟ برای مثال گفته بود چرا فرخ‌رو پارسا اعدام شده است؟ آن‌ها پاسخ داده بودند: این‌ها به حکم حاکم شرع عادل اعدام شده‌اند. آیت‌الله طالقانی گفته بود: کدام حاکم شرع؟ که پاسخ داده بودند: آقای خلخالی و مرحوم طالقانی با تبسم معناداری گفته بود: خلخالی اگر عادل است، اما متعادل نیست. مبنای آیت‌الله طالقانی آن بود که با رأفت اسلامی با متهمان برخورد شود و طبیعتا به تندروی‌هایی که رخ می‌داد، اعتراض می‌کرد. /شرق

رواج پدیده خانه‌های هوایی در مشهد

رئیس اتحادیه املاک مشهد از رواج پدیده بام‌فروشی در مناطق دو تا هفت این شهر خبر داد؛ اتفاقی که به آن خانه‌های هوایی هم می‌گویند. در مناطق دو تا هفت مشهد، این پدیده بیشتر رایج بوده که از جاده قدیم قوچان در بلوار توس آغاز شده و به سمت جاده رسالت و جاده سیمان، اواخر طلاب، محدوده بلوار پنجتن و خیابان سرخس، قلعه ساختمان و تا منطقه سیدی خارج از رینگ کمربندی شهر مشهد ادامه دارد. شهرداری هم تا زمانی که به خودش بیاید، این افراد شبانه یک طبقه زیاد می‌کنند. این مناطق برای خود شهری جداگانه شده و بام‌فروشی در این مناطق معمولا به خانه‌های هوایی معروف است. /ایسنا

اصلاح‌طلبان، تنها نماینده آرای خاکستری جامعه هستند

میرلوحی عضو شورای عالی سیاست گذاری جبهه اصلاح طلبان، تنها نماینده آرای خاکستری و متفاوت را اصلاح طلبان عنوان کرد و گفت: اصولگرایان فکر می‌کردند با بریدن قشر خاکستری از اصلاح‌طلبان، آن‌ها به سمت اصولگرایان می‌روند، ولی تجربه انتخابات گذشته نشان داد این قشر هرگز به اصولگرایان روی خوش نشان نمی‌دهند.
 
واکنش پسر پناهیان به انتقادهای اخیر علیه پدرش

رضا پناهیان پسر حجت الاسلام پناهیان به انتقادها درباره اموال و دارایی پدرش در یک توییت واکنش نشان داد. رضا پناهیان پسر حجت الاسلام پناهیان در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: « فقط وسط ناسزاها و کنایه‌ها در جریان باشید، من به عنوان پسر پناهیان تو یه خونه ۸۰ متری مستاجرم که الان نگر سرِ سالم...»
 
جزئیات دستور رهبر انقلاب به روحانی از زبان عضو هیات رئیسه مجلس

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در نبود وزیر قانونی در وزارت صمت هر روز بازار، تلاطم بیشتری را شاهد خواهد بود، گفت: دولت در معرفی وزیر صمت تعلل می‌کند. سید محسن دهنوی، عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به اوضاع نابسامان بازار و گرانی های اخیر ـ که ناشی از نبود یک مدیریت واحد و منسجم است ـ گفت: سه ماه بعد از برکناری وزیر صمت توسط رئیس جمهور و معرفی مدرس خیابانی به عنوان جانشین رحمانی در دقایق پایانی به عنوان گزینه وزارت صمت و عدم کسب رای اعتماد مجلس شورای اسلامی توسط مدرس خیابانی، قرار بود تا ظرف مدت قانونی گزینه دیگری از سوی رئیس جمهور برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شود که تاکنون این امر محقق نشده است. وی افزود: با توجه به اتمام مهلت قانونی معرفی گزینه وزارت صمت، آقای رئیس‌جمهور با ارسال نامه ای به مقام معظم رهبری از ایشان استجازه کرده و معظم له نیز ذیل نامه ایشان نوشته‌اند: «در اسرع وقت وزیر معرفی شود». با این حال، هنوز هم دولت در معرفی وزیر تعلل می کند. عضو هیات رئیسه مجلس در پایان گفت: در نبود وزیر قانونی در وزارت صمت هر روز بازار، تلاطم بیشتری را شاهد خواهد بود و دست نمایندگان ملت هم برای پیگیری مشکلات مردم باز نخواهد بود، چنانکه طی چند روز گذشته گرانی در بازار خودرو و دیگر موارد مرتبط با وزارت صمت فشار روانی و مالی زیادی را به مردم تحمیل کرده است.
 
توضیح عرف درباره رد صلاحیت نامزد حوزه انتخابیه میانه

رئیس ستاد انتخابات از رد صلاحیت علی شامی، نامزد میانه خبر داد و اعلام کرد، روز گذشته، شورای نگهبان این موضوع را به وزارت کشور اعلام کرده است. جمال عرف، معاون سیاسی وزارت کشور و رئیس ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران درخصوص رد صلاحیت یکی از دو نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه میانه، اظهار کرد: دو نامزد میانه، بهنام صفایی و علی شامی بودند که شورای نگهبان دیروز به ما اعلام کرد، یکی از دو نفر یعنی علی شامی رد صلاحیت شده‌؛ بر همین اساس، وقتی یک نفر داریم، انتخابات معنی و مفهموم ندارد و برای ۱۴۰۰ می‌رویم و در انتخابات ۱۴۰۰ براساس ماده ۹ و تبصره آن باید بحث کنیم که این انتخابات میان دوره‌ای انجام خواهد شد یا خیر. وی از علت رد صلاحیت نیز اظهار بی‌اطلاعی کرد.
 
توهمات ترامپ درباره ایران؛ فوراً بعد از انتخابات نزدمان می‌آیند
 
رئیس‌جمهور آمریکا در جمع هوادارانش ضمن تکرار ادعا‌ها و یاوه گویی‌های خود علیه ایران گفت: آن‌ها (ایران) فوراً بعد از انتخابات نزدمان می‌آیند و با ما توافق می‌کنند و ما با آن‌ها به توافق منصفانه‌ای می‌رسیم. دونالد ترامپ در این سخنرانی که در ایالت کارولینای شمالی، بامداد چهارشنبه برگزار شد، بار دیگر مدعی گشت که چین و ایران پیروزی «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را ترجیح می‌دهند. ترامپ گفت: «چین شدیداً خواهان پیروزی جو بایدن است. می‌دانید چه کشور دیگری شدیداً آن‌ها را می‌خواهد؟ ایران خیلی دوستشان دارد. چون من به آن فاجعه [توافق هسته‌ای] ایران خاتمه دادم که به موجب آن ۱۵۰ میلیارد دلار و ۱.۸ میلیارد دلار پول نقد پرداخت کردیم.» وی در ادامه گفت: «می‌دانید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آن‌ها فقط منتظر انتخاباتند، چون کشورشان دارد فرومی‌پاشد. تولید ناخالص داخلی‌شان ۲۴ درصد کاهش داشته؛ کسی تا به حال چنین چیزی نشنیده. کشورشان دچار مشکل شده. من نمی‌خواهم دچار مشکلات باشند، ولی آن‌ها تا بعد از انتخابات صبر خواهند کرد.» وی اضافه کرد: «وقتی من در انتخابات پیروز شوم، نزد ما می‌آیند و خیلی سریع با ما توافق می‌کنند. نگاه کنید ببینید این اتفاق با چه سرعتی رخ خواهد داد. تشنه توافق هستند، ولی می‌خواهند صبر کنند. می‌گویند بگذارید دو ماه صبر کنیم شاید شانسمان زد و جو تنبل رأی آورد تا بتوانیم به یک توافق عالی برسیم.»
 
چرا روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی حضوری شرکت نکرد؟

رئیس دفتر رئیس جمهور به بیان توضیحاتی درباره علت عدم حضور روحانی در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس پرداخت و تاکید کرد: طبیعی است زمانی که برای موضوعی با اهمیت بسیار بالا نظیر جلسه رأی اعتماد یک وزیر در مجلس، دستورالعمل می‌گوید رئیس جمهوری نرود، در جلسه‌ی آغاز سال تحصیلی مدارس و نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی نیز دستورالعمل صادره همان است. محمود واعظی در واکنش به انتقادات از رئیس جمهوری درباره عدم حضور در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس گفت: ستاد ملی برای همه مسئولین در رده‌های مختلف دستورالعملی برای فعالیت تعیین کرده که این دستورالعمل شامل مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، وزرا، معاونین وزرا و سایر مقامات می‌شود و همه مقامات بر اساس دستورالعمل‌ها و پروتکل‌هایی که ابلاغ شده است، عمل می‌کنند.
 
انصاری: مجمع تصمیمی برای ورود مجدد به بحث FATF نگرفته است

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا مجمع اخیرا بحثی درباره FATF داشته است، گفت: خیر جلسه‌ای با این موضوع اخیرا برگزار نشده و آخرین جلسات مربوط به همان دورانی بود که اطلاع‌رسانی شده بود. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: فکر نمی‌کنم جلسه‌ای در روز‌های نزدیک با موضوع FATF در مجمع در پیش باشد. ضمن آنکه تصمیمی برای این موضوع که جلسه‌ای برای این موضوع برگزار شود، اعلام و گرفته نشده است. مجید انصاری درباره مواضع اخیر رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین و عدم همکاری بانک‌های روسی و چینی با ایران به علت عدم رعایت FATF، گفت: من از این موضوع خبری ندارم و بی‌اطلاعم. من اطلاع دقیقی ندارم که آیا این عدم همکاری رخ داده و اگر چنین اتفاقی رخ داده، دلیل اصلی آن چه بوده است. این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا مجمع اخیرا بحثی درباره FATF داشته است، گفت: خیر جلسه‌ای با این موضوع اخیرا برگزار نشده و آخرین جلسات مربوط به همان دورانی بود که اطلاع‌رسانی شده بود. وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آخرین جلسه مربوط به بحث FATF به چه زمانی برمی‌گردد، گفت: این جلسه به همان دوران ابتدایی طرح مساله مربوط می‌شود. الان دقیقا خاطرم نیست که تاریخ آن جلسات چه روزی بود.
 
واکنش آشنا به ماجرای اتهامات مالی علیه پناهیان

حسام الدین آشنا نظرش را در مورد ماجرای اتهامات مالی علیه حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان کرده و با یادآوری تفاوت زندگی قشر‌های مختلف جامعه نوشت: «تخریب نکنیم». حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهور در حساب توییتری خود نوشت: «شیوه تأمین زندگی واعظ و منبری و مداح با کارمند و کارگر و کاسب متفاوت است.بانیان مجالس مذهبی، گاه بخشی از هزینه‌های رفت و آمد، درمان یا حتی زندگی و مسکن وعاظ را تأمین می‌کنند. این امر عیب نیست؛ جدید، عجیب یا اختصاصی هم نیست.
#تخریب‌نکنیم
#پناهیان».
 
واکنش ظریف به اظهارات مشمئزکننده مکرون

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور فرانسه ـ که کفرگویی را جزو آزادی بیان خوانده بود ـ این اظهارات را مشمئزکننده خواند. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) در واکنش به اظهارات مقام‌های فرانسوی در ارتباط دادن اهانت نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) به آزادی بیان، در توییتی نوشت: آزادی بیان یا دورویی نهادینه شده؟ برانگیختن خشونت و نفرت علیه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مسلمان با افترای کلیشه‌ای و هتک حرمت کتاب مقدس و پیامبر آن‌ها (مسلمانان). وی در ادامه چنین اظهارنظر‌هایی را سیاسی کردن وقایع در تاریخ معاصر برای بهره‌برداری سیاسی خواند و آن را مشمئزکننده توصیف کرد. ظریف در پایان توییت خود، خواستار پایان دادن به چنین اظهارنظر‌ها و برخورد‌هایی شد. رئیس‌جمهور فرانسه روز جمعه در اظهاراتی از توهین به مقدسات دفاع کرد و آن را بخشی از آزادی بیان خواند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار