اعلام نتایج مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم
روز گذشته دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ده حوزه انتخابیه با رقابت بیست کاندیدا برای کسب ۱۰ کرسی پارلمان برگزار و نتایج آن مشخص شد.
کد خبر: ۸۹۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 12 September 2020

روز گذشته دور دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ده حوزه انتخابیه با رقابت بیست کاندیدا برای کسب ۱۰ کرسی پارلمان برگزار و نتایج آن مشخص شد.

به گزارش تابناک سمنان: دیروز (۲۱ شهریور) انتخابات در حوزه‌های انتخابیه سمیرم و لنجان در استان اصفهان، دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در استان ایلام، کرج، اشتهارد و فردیس در استان البرز، زنجان و طارم در استان زنجان و اهواز، حمیدیه، کارون و باوی در استان خوزستان، بیجار در استان کردستان، کرمانشاه و اسلام آباد غرب و دالاهو در استان کرمانشاه و کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در استان گلستان برگزار شد.

سید اسماعیل موسوی سخنگو و دبیر ستاد انتخابات کشور امروز (۲۲ شهریور) نتایج دور دوم انتخابات مجلس را در دو مرحله به شرح زیر اعلام کرد و بر این اساس پرونده دور دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در وزارت کشور بسته شد.

اسامی ۱۰ کاندیدای راه یافته به مجلس به شرح زیر است؛

استان البرز:
حوزه انتخابیه کرج، اشتهارد و فردیس: علیرضا عباسی با ۲۷۰۱۰ رای

استان اصفهان:
حوزه انتخابیه لنجان: حسین رجایی ریزی با ۱۴۱۲۷ رای

استان ایلام:
حوزه انتخابیه دهلران، دره شهر آبدانان و بدره: بهزاد علیزاده با ۳۱۲۸۷ رای

استان خوزستان:
حوزه انتخابیه باوی، حمیدیه و کارون: شبیب جویجری با ۴۴۷۴۸ رای

استان کردستان:
حوزه انتخابیه بیجار: علیرضا زندیان با ۱۰۳۱۹ رای

استان کرمانشاه:
حوزه انتخابیه اسلام‌آباد غرب و دالاهو: مجتبی بخشی پور با ۳۱۰۲۲ رای

استان گلستان:
حوزه انتخابیه کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان: عبدالجواد ایری با ۳۱۲۲۵

استان زنجان:
حوزه انتخابیه زنجان و طارم مهدی باقری با ۱۴۹۶۴ رای

استان کرمانشاه:
حوزه انتخابیه کرمانشاه: ابراهیم عزیزی با ۲۱۹۶۶ رای

استان اصفهان:
حوزه انتخابیه سمیرم اصغر سلیمی با ۸۵۰۵ رای.

طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران «نظارت بر انتخابات» از جمله وظایف شورای نگهبان است؛ لذا زمانی کاندیدا‌ها به عنوان منتخب راهی بهارستان می‌شوند که شورای نگهبان صحت انتخابات در آن حوزه‌های انتخابیه را تایید کرده باشد. بعد از آن اعتبارنامه این ۱۰ نفر در مجلس مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید، نماینده مجلس شورای اسلامی خواهند شد.

با راه یافتن ۱۰ کاندیدا به مجلس شواری اسلامی و بعد از پیمودن مراحل نماینده شدن این افراد تعداد نمایندگان پارلمان به ۲۸۴ نفر می‌رسد و تکلیف شش کرسی دیگر در انتخابات میان دوره‌ای مجلس یازدهم در سال ۱۴۰۰ همزمان با برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری مشخص خواهد شد.

انتخابات دوره یازدهم مجلس در سراسر کشور در دوم اسفندماه سال ۱۳۹۸ در ۲۰۸ حوزه انتخابیه برای انتخاب ۲۹۰ نماینده مجلس برگزار شد و انتخابات در ۱۱ حوزه انتخابیه به مرحله دوم کشیده شد. آن زمان تکلیف ۲۷۹ کرسی مشخص شده بود، اما محمدعلی رمضانی دستک، منتخب مردم آستانه اشرفیه و فاطمه رهبر منتخب مردم تهران درگذشتند، سینا کمالخانی منتخب تفرش نیز به دلیل ابهام در مدرک تحصیلی اش از راهیابی به بهارستان بازماند.

عیسی جعفری نماینده بهار و کبودر آهنگ فوت کرد و اعتبارنامه غلامرضا تاج گردون منتخب گچساران در مجلس تایید نشد. همچنین دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه میانه در استان آذربایجان شرقی نیز به دلیل رد صلاحیت یکی از نامزد‌ها از سوی شورای نگهبان در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار