رئیس آبفای کرج از ورود ۴حلقه چاه به مدار بهره‌برداری برای کاهش اثرات کم‌آبی در ماهدشت خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 13 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» شهرام حافظ با اشاره به برنامه‌های آب و فاضلاب  شهرستان کرج برای خدمات دهی به شهروندان، اظهار داشت: برای کاهش اثرات بحرانی که در تابستان با آن روبه‌رو بودیم پروژه‌های کوتاه مدت مختلفی در حوزه آب و فاضلاب کرج انجام شده است.

وی با بیان اینکه "به‌واسطه اجرای این پروژه‌ها 4 حلقه چاه کمکی در ماهدشت وارد مدار بهره‌برداری شد" افزود: این حلقه چاه‌ها از وزارت دفاع، سپاه پاسداران و شرکت تعاونی روستایی ماهدشت بابت رفع مشکلات کم‌آبی واگذار شده که به‌همین منظور از آن‌ها قدردانی می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرج با اشاره برنامه‌های میان مدت آب و فاضلاب بیان‌کرد: در حال حاضر حفر دو حلقه چاه در ماهدشت،در مهرشهر سه حلقه‌ چاه جدید و در کمال شهر نیز 3 حلقه چاه برای سال آینده در حال انجام عملیات حفاری و تجهیز هستند.

حافظ با بیان اینکه "بنا به تاکید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب  2 پروژه بزرگ استانی در حال اجرا است" عنوان کرد: اولین پروژه احداث مدول سوم تصفیه خانه شماره دو که از سد طالقان آبگیری می‌شود که با بهره‌برداری از این پروژه ظرفیت خوبی به حق آبه کرج اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه "شبکه‌سازی در سطح استان البرز انجام شده است" تصریح کرد: منطقه ماهدشت، مناطق کمالشهر، مهرشهر و جنوب اتوبان از آب سد طالقان برخوردار می‌شوند.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان کرج  با اشاره به  "پروژه بزرگ احداث تصفیه خانه شماره 3" گفت: کارهای ابتدایی این پروژه انجام شده و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود که سبب بهره‌مندی مردم استان البرز از سد کرج می‌شود.

حافظ با اشاره به اینکه "وظیفه داریم که منابع مطمئن آبی تهیه و به مدار تولید و مدیریت‌ توزیع وارد کنیم" خاطرنشان کرد:  مدیریت مصرف آب دو وجه دارد که یکی باید از سوی مجموعه آب و فاضلاب و دیگری باید توسط مشترکین انجام شود.

وی با بیان اینکه "اگر مدیریت مصرف وجود نداشته باشد حتی اقیانوس آب هم داشته باشیم مسلما کم می‌آید" گفت: استفاده از شیرآلات اهرمی، استفاده از پمپ و مخزن مناسب که اجبار نصب آن جزو آئین نامه‌های ساختمان‌های ایران است و در مدیریت مصرف نقش ویژه‌ای دارد می‌تواند به مدیریت مصرف کمک کند.

رئیس آب و فاضلاب شهرستان کرج با بیان اینکه "در مصرف آب  طبق استاندارد جهانی به ازای هر نفر به طور متوسط  130 لیتر در روز است" خاطرنشان کرد: متوسط کشوری به ازای هر نفر 150 لیتر آب در روز است که این میزان در استان البرز در کمینه 180 و بیشینه 270 لیتر در روز شهروندان‌ مصرف دارند‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار