کد خبر: ۸۹۹۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ 16 September 2020

 

سرپرست منابع طبیعی شفت از آزادسازی اراضی ملی روستایی و انهدام شبکه قاچاق چوب جنگلی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین آبکار، سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شفت گفت: پیرو دستور مقام قضایی و احکام صادره، بخشی از عرصه‌های ملی تصرف شده شهرستان از ید افراد سودجو خارج شد.

او افزود: با توجه به حکم صادره توسط مرجع قضایی و با همکاری نیروی انتظامی، زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع واقع در روستای چماچا از توابع شهرستان شفت که در تصرف اشخاص غیر بومی بود، خلع ید شد.

سرپرست منابع طبیعی شفت اظهار داشت: قطعاتی از اراضی ملی که از گذشته در تصرف افراد قرار داشت، با تنظیم پرونده و ارجاع به محاکم دادگستری در حال پیگیری است که به محض صدور رای دادگاه، خلع ید و نسبت به باز گرداندن اراضی به دولت اقدام خواهد شد.

آبکار همچنین با اشاره به انهدام شبکه قاچاق چوب جنگلی در شفت گفت: نیرو‌های پاسگاه ویژه یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان، بعد از گشت‌های نامحسوس شبانه روزی، موفق به شناسایی شبکه قاچاق چوب در جنگل‌های ویسرود شدند.

او ادامه داد: در این عملیات تعقیب و گریز که در ساعات نیمه شب انجام شد، تعداد یک دستگاه خودرو نیسان، توقیف و ضبط شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شفت تصریح کرد: عاملان قاچاق شناسایی و با تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی و روانه زندان شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار