کد خبر: ۸۹۹۹۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱ 16 September 2020

 

تعلیق ۴۸ کارت بازرگانی در گیلان/ تشکیل میز کالا

ایسنا/گیلان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در استان ۴۸ مورد کارت بازرگانی با صفر صادرات داشتیم که تعلیق شدند، ۲۱ مورد هم بین یک تا ۳۰ مورد صادرات داشتند که نتواستند تعهدات ارزی خود را محقق کنند که یک الی ۶ ماه تعلیق شدند.

فرهاد دلق‌پوش امروز در جلسه توسعه صادرات غیر نفتی در سالن غدیر استانداری با اشاره به زحمات و تلاش‌هایی که در حوزه صادرات انجام می‌شود، اظهار کرد: سهولت صادرات براساس قوانین و مقرراتی انجام می‌گیرد که در این راستا کارت بازرگانی و مجوز صادرات، فعال می‌شود لذا باید دستورالعمل‌هایی برای شفاف‌مندی نظارت و بازرسی کامل داشته باشیم.

رئیس سازمان صمت گیلان افزود: بنابر اعلام بانک مرکزی کارت‌های بازرگانی واحدهای غیر تولیدی مرتب مورد بررسی قرار می‌گیرند که این بررسی برعهده کارگروه اقدام ارزی و پایش کارت بازرگانی است.

وی گفت: در استان ۴۸ مورد کارت بازرگانی با صفر صادرات داشتیم که تعلیق شدند، ۲۱ مورد هم بین یک تا ۳۰ مورد صادرات داشتند که نتواستند تعهدات ارزی خود را محقق کنند که یک الی ۶ ماه تعلیق شدند.

دلق‌پوش در خصوص ثبت سفارشات تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون ۴۴۵ ثبت سفارش در استان داشتیم که در کشور رتبه ۱۱ را داریم.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در نیمه نخست امسال، تصریح کرد: با توجه به شیوع کرونا ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پنج ماه اول سال نمایشگاه تخصصی جهیزیه، دام، طیور، آبزیان، مبلمان و دکوراسیون داخلی داشتیم.

وی ادامه داد: در سال جاری ۲۹ کارت بازرگانی صادر و ۹۴ کارت نیز تمدید شده که در مجموع ۱۲۳ کارت بازرگانی در استان داریم.

رئیس سازمان صمت گیلان گفت: سامانه‌ای به نام "اعتبارسنجی" راه اندازی شده و کلیه درخواست‌های صدور کارت بازرگانی در این سامانه ثبت می‌شود که نظارت، پایش و کنترل را صمت انجام می‌دهد ولی صدور کارت توسط اتاق بازرگانی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: یکی از کارهای خوب استان که لازم است انجام دهیم تشکیل میزهای کالایی است؛ سال گذشته میز بادام تشکیل شد و امسال تشکیل میز چای، میز بادام و زیتون در دستورکار قرار دارد که به صادرات در حوزه این محصولات کمک می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار