کد خبر: ۹۰۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱ 17 September 2020

 

فرماندار رشت گفت: هنوز برخی از روستا‌های این شهرستان فاقد شبکه آبرسانی و آب شرب بهداشتی هستند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت اعلام کرد: علی فتح اللهی، فرماندار رشت روز گذشته در نشست بررسی مشکلات آب آشامیدنی شهرستان که با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان برگزار شد با بیان اینکه مردم در خصوص خدمات زیربنایی، انتظار برخورداری از امکانات مناسب و شایسته را دارند، گفت: تأمین آب با کیفیت و مناسب از نظر بهداشتی، از مطالبات برحق مردم است.

او با ابراز تأسف از اینکه هنوز برخی از روستا‌های این شهرستان فاقد شبکه آبرسانی و آب شرب بهداشتی هستند، افزود: با ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری، اقدامات شایسته‌ای برای رفع این مشکلات و کاستی‌ها در حال انجام است که امیدواری را در بین روستا‌های فاقد آب شرب بهداشتی به وجود آورد.

فرماندار شهرستان رشت حمایت از کارخانجات و شرکت‌های درون شهرستانی را امری ضروری دانست و تصریح کرد: استفاده بهینه از ظرفیت شرکت‌های تولیدی استان و شهرستان در اجرای پروژه‌های استانی و شهرستانی می‌تواند فعالیت‌های اقتصادی و چرخش مالی در شهرستان را رونق بخشد.

سیدمحسن حسینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به افتتاح آزمایشی فاز دوم تصفیه خانه آب شهر رشت گفت: با بهره برداری از این پروژه علاوه بر رفع مشکلات فشار آب در برخی از مناطق شهر رشت، بسیاری از روستا‌های شهرستان رشت از جمله روستا‌هایی که در مسیر رشت به خمام قرار دارند، می‌توانند از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند شوند.

او با بیان اینکه اعتبار پروژه‌های آبرسانی استان گیلان به نسبت حجم نیازمندی‌ها و پروژه‌ها پایین است، تصریح کرد: در این راستا نیازمند اختصاص اعتبارات ملی و کشوری هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار