کد خبر: ۹۰۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 18 September 2020

 

احمد جباری نماینده غرب هرمزگان در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی، پروژه‌های مهم این بخش را مورد بررسی قرار داد.

دیدار جباری با معاون وزیر راه/ اقدامات بزرگی در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد جباری در نشستی با عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی که با حضور مقبلی معاونت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان و عقیل مدنی رئیس شورای اسلامی استان هرمزگان برگزار شد، ضمن ابراز تاسف از فاصله زیاد شاخص‌های توسعه‌ای استان هرمزگان در مقایسه با استان‌های دیگر کشور، اظهار داشت:‌ اینک که در آستانه تدوین بودجه سال ١٤٠٠ کل کشور قرار داریم شایسته است نسبت به گشایش و برقراری ردیف‌های بودجه ای در حوزه راهداری غرب استان و توسعه و بهسازی راهها در شهرستان‌های غربی استان هرمزگان اقدام شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: پل ارمک واقع بر روی رودخانه بزرگ ارمک که ارتباط بخش مرکزی بندرلنگه و شهرستان‌های بستک و دیگر نقاط کشور را به بخش شیبکوه و جزیره کیش برقرار می‌کند سال‌ها پیش در اثر سیل تخریب و ویران شد که متأسفانه تا مادامیکه با ابزار نظارتی و فشار پیگیر احداث آن نباشیم اقدامی صورت نخواهد گرفت و شایسته است سریعا اعتبار خاصی از محل احداث پل‌های شریانی جهت این منظور لحاظ و مناقصه احداث این پل برگزار شود.

وی عنوان داشت: پل ورودی شهر چارک که دروازه ورود به شهر چارک و نیز جزیره کیش است، بعد از مکاتبه خرداد ماه که با وزیر راه و شهرسازی داشته ایم، عملیات احداث آن شروع شده ولی متأسفانه روند آن کند است که نیازمند تزریق بودجه است.

نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با مشکلات مسیرهای ارتباط شهرستان بستک با شهرستان‌های لامرد و پارسیان از طریق محورهای جناح-کمشک و جناح-هنگویه اظهار داشت: این مسیرها وضعیتی بسیار نامطلوب دارند که عرض کم، وجود آب نماهای متعدد و فرسودگی از مهمترین مشکلات این محورهاست که سیل سال گذشته چند روز این مسیرها را مسدود کرد و علاوه بر آن موجب تلفات جانی نیز شده که باید سریعا نسبت به بهسازی مسیرهای فوق اقدام  و همچنین وضعیت بسیار بد و غیر استاندارد مسیر چهارراه روستای چاه بنارد تا روستای کنچی نیز به اصلاح، بهسازی و اعتبار خاص نیازمند است.

جباری خطاب به حسن‌نیا گفت: در فصل بارندگی کدام مسئول وزارتخانه شما حاضر است خود و خانواده اش در انجیردان زندگی کند؟ روستای انجیردان و چند روستای دیگر از جمله تهر و روی گچ از راه مناسب و آسفالته برخوردار نیستند که شایسته است در اقدامی فوری تا پایان امسال احداث این مسیر از انجیردان تا رودبار انجام گیرد و انتظار داریم روستاهای پشت بند و حسین آباد از توابع شهرستان بستک که فاقد راه آسفالته هستند و همچنین پل ارتباطی حرا و نیز جاده انجیره به کوران و کوه بدو و روستاهای بخش مهران و نیز پروژه احداث راه لمزان به دژگان مورد توجه ویژه قرار گرفته و اعتبارات لازم به آنها تخصیص داده شود.

حسن‌نیا معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تشکر از جباری بعنوان عضو هیئت رئیسه کمیسیون تخصصی مرتبط با وزارتخانه راه و شهرسازی، از حمایت نماینده غرب استان از مجموعه سازمان راهداری تشکر کرد و حضور وی را نقطه قوت برای سازمان راهداری در کمیسیون عمران مجلس دانست.

در این نشست 4 میلیارد تومان جهت شروع به کار پل ارمک اختصاص یافت و مقرر شد دو میلیارد تومان دیگر نیز به پل آبنمای چارک تزریق شود و مطالعه و مناقصه بهسازی مسیر دوگانه منطقه فرامرزان، مسیر چاه بنارد-کنچی در دستور کار قرار گرفته و اجرایی و عملیاتی گردد.

از دیگر مصوبات این جلسه می‌توان به تزریق اعتبار احداث پل حرا، مطالعه و اجرای عملیات مسیر لمزان-دژگان، شروع به کار سریع پیمانکار با منابع لازم اختصاص یافته در مسیر انجیردان- رودبار و مطالعه مسیرهای پشت بند و حسین آباد و انجیره به لمزان و کوران اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار