کد خبر: ۹۰۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 19 September 2020

 

 
 

شفقنا- مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت پاکسازی زمین تصریح کرد: روز جهانی پاکسازی زمین فرصت مغتنمی برای گسترش آگاهی در این زمینه است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، شینا انصاری با اشاره به اینکه زمین در رویارویی با انواع مخاطرات و آلودگی هایی که بشر به وجود آورده است، در وضعیت ناسالم به سر می برد که این وضعیت وظیفه انسان را در برابر حفظ و حراست از تنها سکونتگاه بشر بیش از پیش پررنگ می سازد، گفت: روز جهانی پاکسازی زمین فرصت مغتنمی برای گسترش آگاهی در این زمینه است.

وی در ادامه اظهارکرد: منابع طبیعت فرصتی برای انسان است و برای استمرار زیست و زندگی بشر ضروری است اما امروزه این فرصت ارزشمند به دست خود انسان ها در معرض نابودی قرار گرفته است. استفاده از پلاستیک های یکبار مصرف و تولید زباله‌های پلاستیکی باعث آلودگی زمین شده است، بطوری که در سال‌های اخیر تولید زباله بیش از پیش افزایش یافته است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران افزود: روز جهانی پاکسازی زمین تلنگری است تا بیش از پیش به موضوع پر اهمیت حفظ و حراست از زمینی که تنها مأمن و پناهگاه انسان به شمار می رود، پرداخته شود و این فرصت را در اختیار انسان ها قرار می دهد تا برای حیات سیاره‌ای که روی آن زندگی می‌کنند، کاری کنند. از این رو بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان با شرکت در برنامه‌های پاکسازی طبیعت در این روز نمادین بر خطرات نابودی زمین توسط پسماندها بویژه پسماندهای سمی صنعتی و پسماندهای پلاستیکی تاکید می کنند.

انصاری با اشاره به برنامه های متعدد پاکسازی معابر، خیابان ها و بوستان های شهری از پسماند که به مناسبت روز جهانی پاکسازی زمین از سوی انجمن های مردم نهاد اجرا می شود و گفت : ابتکار عمل‌های متعدد فعالان محیط زیست با تاثیر بر ارتقای آموزش عمومی در مورد خطرات مرتبط با پراکنده شدن زباله در طبیعت می تواند در میان مدت اثرات نامطلوب پلاستیک و پسماند را در طبیعت کاهش دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار