مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی مشکل اصلی بخش اشتغال را مرتبط با فارغ التحصیلان قم دانست.
کد خبر: ۹۰۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹ 20 September 2020

به گزارش تابناک قم، مصطفی کاویانی در نشست بررسی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که در دفتر ستاد جهاددانشگاهی واحد استان قم و با حضور دکتر محمد حیدری رئیس، علی حسینی معاون فرهنگی و لیلا ناصرپور معاون پژوهش این نهاد برگزار شد گفت: سرمایه گذاری های درون استانی باید به سمت تولید مشاغل برود.

وی افزود: سهم تسهیلات 6 و 4 درصدی مشاغل خانگی در حوزه روستانی و شهری در قم چندان مورد اقبال واقع نشده است ولی باید از این ظرفیت برای حل مشکلات و رونق کسب و کارخانگی بهره برد.

وی تصریح کرد: اگر مراکز خدماتی قم تعطیل شوند شهر قم با معضل جدی کسب و کار مواجه می شود که در کرونا چنین شد ولی پس از مدتی و به خصوص پس از ماه رمضان مردم قم خود را به هر شکل ممکن مشغول کردند زیرا دیگر زندگی در قرنطینه ممکن نبود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: واحدهای تولیدی خوراکی به شدت فعال و با روند خوبی فعالیت می کنند ولی واحدهایی که با مواد اولیه خارج از کشور کار می کردند با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم می کنند.

وی گفت: بیکاری در قم به دو شکل پنهانی و واقعی رخ نمایی کرده است. اکثر بیکاری های قم مرتبط به قشر فارغ التحصیل دانشگاهی است که میزان بیکاری آنها 25 درصد است ولی بیکاری در میان دیپلمه ها به پایین حدود 10 درصد است. در واقع می توان گفت که در حال حاضر کارگر دیپلمه بیکار نداریم.

وی اظهارکرد: در فروردین ماه 12 هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه کردند ولی پس از ماه رمضان همه سعی کردند که خود را به کاری مشغول کنند و آمار بسیار پایین آمد. در شرایط تورمی مشکل بیکاری کمتر می شود ولی امیدواریم که دچار رکود تورمی نشویم و تورم هم کاهش یابد تا میزان مزد با قدرت خرید کارگران فاصله بیشتری پیدا نکند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار