استاندار كرمانشاه گفت: به بحث ساماندهي كوله بران در استان كرمانشاه توجه ويژه داريم و بر اساس اقدامات و كارهايي كه صورت گرفته بر اساس طرح جديد اميدواريم 21 هزار از مرزنشينان در استان از محل معافيت گمركي بهره مند شوند.
کد خبر: ۹۰۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱ 20 September 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از پايگاه اطلاع رساني استانداري كرمانشاه؛ " هوشنگ بازوند" امروز در جلسه كارگروه صادرات كالاهاي غير نفتي استان اظهار داشت: عليرغم اينكه در 5 ماهه اول امسال مرز سومار و همچنين مرزهاي خسروي، شيخ صله و شوشمي بسته شده بودند و تنها مرز پرويز خان باز بود لذا در همين مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، صادرات استان با رشد همراه بودخه است.

وي بيان داشت: ميزان صادرات استان پس از بازگشايي در مجموع نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزني 14 درصد و از لحاظ ارزشي نيز 9 درصد رشد داشته است.

مقام عالي استان بحث توجه به ايجاد زيرساخت ها در مرزها را بسيار مهم عنوان كرد و گفت: درسفر آقاي دكتر نوبخت به استان كرمانشاه كه بزودي انجام مي شود بحث توسعه زيرساخت ها در مرزهاي استان را مورد پيگيري قرار خواهيم داد زيرا اين موضوع علاوه بر رونق اقتصادي منجر به وجود امنيت بيشتر در مرزها خواهد شد.

استاندار كرمانشاه ادامه داد: بايد توجه داشته باشيم كه منفعت و سود توجه به زيرساخت ها در مرزهاي استان متعلق به كل كشور است لذا براي اين مهم لازم است كه اعتبارات ملي تخصيص پيدا كند.

وي در ادامه با اشاره به طرح آماده سازي و عمليات اجرايي فاز اول پروژه جامع گمرك پرويز خان تاكيد كرد: از اداره گمرك استان و همچنين پيمانكار طرح مي خواهيم كه نسبت به تسريع در اجراي طرح اهتمام ويژه داشته باشند و اين طرح را حتماً با گمركات كشور مورد پيگيري قرار خواهيم داد زيرا اجراي آن به منظور رونق اقتصادي بسيار مهم و ضروري است.

بازوند همچنين به ضرورت ساماندهي بحث كوله بري اشاره كرد و گفت: به منظور ساماندهي بحث كوله بري هفته گذشته جلسه اي در وزارت تشكيل شد كه در قالب طرح هاي عنوان شده 21 هزار خانوار در استان از محل معافيت گمركي بهره مند خواهند شد كه در همين راستا اعتبارات خوبي براي مرزنشينان تعلق خواهد گرفت و منتظر ابلاغيه جديد از سوي وزارت كشور هستيم تا هر چه سريعتر مشكل كوله بران حل شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار