نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای این پروژه خبر داد و افزود: قرار شد ابتدای آبان ماه فاز اول این مرکز افتتاح شود و خردادماه به اتمام برسد که پروژه‌ای برای تامین رفاه این شهر است.
کد خبر: ۹۰۱۴۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ 20 September 2020
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مصوبه افزایش اعتبارات برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

به گزارش فارس ، حمیدرضا حاجی‌بابایی در ششمین جلسه مشترک روسای کانون‌های بازنشستگی استان همدان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: حضور در جمع بازنشستگان بسیار ارزشمند است چراکه مطالب شیرینی را بیان می‌کنند و بر دل می‌نشیند.

وی با بیان اینکه در این جلسه از سختی‌ها و مشکلات معیشتی گفته شد و تمام آن‌ها را درک می‌کنم گفت: در این ۴۰ سال گذشته تمام کارهایم برای تامین معیشت و دیگر امور مردم بوده و خداوند را شاکرم در این مدت برای خودم یک آجر روی آجر نگذاشتم و هیچ کس هم نمی‌تواند بگوید که آقای حاجی بابایی کجا سرمایه‌گذاری کرده؛ حتی برای فرزندانم هم کاری نکرده‌ام.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی یکی از بازنشستگان مبنی بر اینکه با این وضعیت اقتصادی آینده کشور را چطور می‌بینید گفت: بنده آینده همدان و کشور را روشن می‌بینم.

وی با تاکید به اینکه ما در برابر سوالات جوانان مسوول هستیم و باید پاسخی درست دهیم افزود: شرمنده تمام سختی‌هایی که به مردم تحمیل می‌شود هستم و تمام تلاش ما نیز درصدد رفع مشکلات موجود است.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه یک ماه است در مجلس طرح‌هایی را بررسی می‌کنیم گفت: به دنبال این هستیم نسبت به کاهش فشار‌ها در کوتاه مدت کالا‌هایی اساسی را حداقل در اختیار ۶۰ میلیون نفر قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه کار ۲۰ میلیون نفر جمعیت سخت است و می‌خواهیم کالا‌های اساسی به طور ویژه در اختیار آن‌ها قرار دهیم تا از این مقطع عبور کنیم افزود: شیرین‌تر از بحثی موضوع بازنشستگان است و در این راستا به دنبال اجرای طرح‌هایی برای کاهش مشکلات آن‌ها هستیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه بر ما بسیار سخت گذشت تا ماده ۱۲ بازنشستگان تامین اجتماعی و ماده ۳۰ بازنشستگان لشکری و کشوری را مصوب کنیم خاطرنشان کرد: با تصویب ماده ۱۲ به دنبال این هستیم دولت بدهی سازمان تامین اجتماعی را بدهد و مناسب‌سازی حقوق بازنشستگان این سازمان را نیز انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه در ماده ۲۹ به دنبال این بودیم دولت را مکلف کنیم تا همسان‌سازی حقوق لشکری و کشوری انجام گیرد گفت: نامه‌ای نوشتم که این قانون است و آقای نوبخت بعد از چهار سال آن را اجرایی می‌کند، ما از بازنشسته دفاع کردیم، اما تعدادی که می‌خواستند بگویند ایشان کار را انجام داده و از این نامه ناراحت شدند.

حاجی‌بابایی با تاکید به اینکه آقای نوبخت نیز برای اجرای آن زحمت می‌کشند، اما قانون است و باید حتما از ابتدای فروردین ماه اجرایی می‌شد افزود: بنده به عنوان قانون‌گذار نمی‌توانم بگویم ۶ ماه را انجام نده و باید از ابتدای فروردین اجرایی شود.

باید مشکلات درمان بازنشستگان را حل کنیم

وی با بیان اینکه تعدادی از افراد جلسه‌ای تشکیل دادند که بگویند قرار است معجزه‌ای شود، گفتم معجزه نیست و مصوبه مجلس است و چهار سال قبل باید اجرا می‌شد که به آن‌ها برخورد عنوان کرد: به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس باید قانون را بگویم و به دولت بگویم از ابتدای فروردین باشد که حداقل کمک کنند از ابتدای مهرماه اجرایی شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ادامه داد: ما بند (و) تبصره ۲ بودجه سال ۹۹ را مصوب کردیم که در آنجا مصوب شد دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان از شرکت‌ها و دارای‌هایی خود را بفروشد و برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و لشکری هزینه شود.

وی گفت: دولت از این مبلغ ۳۲ هزار میلیارد تومان تخصیص داده که سازمان تامین اجتماعی همسان‌سازی را انجام دهد که واقعا رقم بالایی است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه خبر‌هایی رسید که آیا عادلانه بوده یا خیر که گفتم بررسی کنند و گفتند تمام گروه‌های کارگری حمایت شده‌اند افزود: ۳۲ هزار میلیارد تومان از ۵۰ هزار میلیارد تومان اختصاص یافت و رقم بالایی است، در واقع مجموع حقوقی که برای تمام کارمندان اضافه کردیم این میزان است.

وی با اشاره به اینکه آقای نوبخت گفت اگر ۹۰ درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را انجام دهد ۳۲ هزار میلیارد تومان برای آن می‌خواهد در صورتی که طبق تبصره ۱۸ میلیارد تومان باقی مانده است گفت: ما باید ترمیم کنیم و نسبت به طرحی که در خصوص کالای اساسی می‌دهیم با دولت توافق می‌کنیم ۵۰ هزار میلیارد تومان به ۷۰ هزار تومان اضافه شود و کمی هم مصوبه در دست دولت داریم تا آن بتواند ۹۰ درصد همسان‌سازی را از ابتدای مهرماه اجرایی کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما و دولت در اجرای این طرح متفق‌القول هستیم و بنده نیز ۳۰ سال است که در مورد بازنشستگان کار انجام می‌دهم و کار تبلیغاتی هم نمی‌خواهم بکنم.

وی با بیان اینکه باید مشکلات درمان بازنشستگان را نیز حل کنیم گفت: کارمند‌هایی در وزارت علوم داریم که هیات علمی نیستند و کارمند هستند، به همه شاغلین ۵۰ درصد داده شده، اما به آن‌ها تعلق نگرفته که پیگیر حل مشکلات آن‌ها هم هستیم، چون همه، ملت ایران هستند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه بنده رئیس کمیسیون برنامه و بودجه هستم و تمام کارمندان به بنده نامه می‌نویسند افزود: هرجا ببینم حقی از کسی ضایع شده به خاطر او نامه می‌زنم، افراد زیادی هستند که حق خود را دریافت نکرده‌اند، پس باید کاری انجام دهیم.

مرکز ملی سرطان غرب کشور به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وی با بیان اینکه مشکل ما در کشور گاهی اوقات این است که چه کسی مشکل را حل و بودجه داده و مهم نیست چه کسی بوده فقط اختصاص یابد یادآور شد: همسان‌سازی شروع کار برای بازنشستگان و نیز گام خوبی است و امیدواریم با این کار عدالت اجرایی شود و به آن سمت نیز بیشتر حرکت کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به افتتاح کانون بازنشستگی همدان و در پاسخ به اعتراض یکی از بازنشستگان مبنی بر اینکه چرا دو کانونی که از زمان احمدی‌نژاد مصوب شده اجرا نشده است؟ خاطرنشان کرد: از ابتدا برای همدان دو مرکز در نظر گرفته شده بود و گیر ما زمین بود که در استان حل نشد، اما امروز فضایی درخور شان بازنشستگان در این محل ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات صورت گرفته در همدان اشاره کرد و گفت: قبل از اینکه به اینجا بیایم به پل شهید همدانی سر زدم، بالاخره مردم همدان نسبت به کندی پروژه عصبانی شده‌اند و باید کار زودتر رو به جلو حرکت کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این پروژه ۳۰ میلیارد تومان می‌خواهد که با سفر آقای نوبخت ۳۰ میلیارد تومان از اعتبار ملی خواستیم اختصاص یابد افزود: تا دو ماه دیگر ۸۰ درصد این اعتبار تخصیص می‌یابد و کار بسیار سنگینی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمارستان اکباتان سال ۸۸ شروع شد و ۱۷۰ میلیارد تومان نیاز بود که سازمات برنامه و بودجه قرار شد آن را تخصیص دهد و ۱۲ فروردین افتتاح شود عنوان کرد: فشار آوردیم تا بهمن ماه شاهد افتتاح باشیم، اما پیمانکار قول فروردین ماه را داد.

حاجی بابایی به ساخت مرکز ملی سرطان غرب کشور اشاره کرد و گفت: این بزرگترین پروژه ایران است که جز هزینه‌هایی که در آن شده نیاز به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد تا تکمیل شود.

اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای افتتاح موزه منطقه‌ای در تپه هگمتانه

وی از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی دولت برای این پروژه خبر داد و افزود: قرار شد ابتدای آبان ماه فاز اول این مرکز افتتاح شود و خردادماه به اتمام برسد که پروژه‌ای برای تامین رفاه این شهر است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای افتتاح موزه منطقه‌ای در تپه هگمتانه گفت: ۳۵ میلیارد تومان برای موزه هنر‌های معاصر در تپه مصلی و ۵۰ میلیارد تومان برای آماده سازی تپه هگمتانه برای ثبت جهانی تخصیص یافته که این‌ها اعتباراتی درشتی هستند که یک ساله پروژه‌هایی را در همدان افتتاح کنیم.

وی با اشاره به ساخت بیمارستان یک هزار تخت‌خوابی در همدان اضافه کرد: اگر فشار‌هایی زندگی را به مردم تلخ کرده، اما اقداماتی را انجام می‌دهیم تا شاهد شکوفایی در استان باشیم.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیا وارد همدان شده تا ایستگاه قطار همدان وارد شهر شود خاطرنشان کرد: به دنبال راه‌اندازی بیمارستان هزار تخت خوابی "وی آی پی" در همدان هستیم تا از دنیا بیمار پذیرش شود و زمینه‌ای باشد برای تقویت گردشگری.

در بیمارستان تامین اجتماعی ۱۵۰ تخت آماده وجود دارد که در آن را قفل کرده و استفاده نمی‌کنند

وی ادامه داد: یکی از تاسف‌بارترین موضوعات این است که در بیمارستان تامین اجتماعی ۱۵۰ تخت آماده وجود دارد که در آن را قفل کرده و استفاده نمی‌کنند؛ نمی‌دانم چرا؛ فعلا که مدیر این مجموعه تغییر کرده؛ اما تعجب می‌کنم که چرا از بیمارستان بزرگی استفاده نمی‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتراض من این بود که پنج نفر استخدام کنید چرا باید نماینده و فلان مدیر بگوید این کار را انجام دهید؛ باید بچه‌های کارگران را استخدام کرد و به کار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: دعوای ما این بود که بچه‌های نخبه و کارگر استخدام کنند و در این مدت نگفتم فرد خاصی استخدام شود بلکه منظورم استخدام جوانان شهر بود.

حاجی‌بابایی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برای اینکه استان رونق گیرد سه گاوداری ۶ هزار راسی ایجاد کردیم افزود: استان در حال تحول عظیمی است و دارد محل رجوع می‌شود، این‌ها را که می‌گویم نمی‌خواهم تبلیغ کنم چرا که چهار سال به انتخابات مانده و معلوم نیست تا آن موقع باشم یا خیر.

وی با بیان اینکه بنیاد مرحوم فرشچیان اقدامات زیادی در همدان انجام داده که در حال حاضر نیز کمک می‌کنند تا مرکز ملی سرطان غرب کشور را راه‌اندازی کنیم تاکید کرد: در این مرکز سه شیفت کار انجام می‌شود تا آبان ماه شاهد افتتاح فاز اول باشیم.

در طرح جامع شهر همدان ۱۰۰ هکتار زمین اختصاص می‌یابد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه در طرح جامع شهر همدان ۱۰۰ هکتار زمین اختصاص می‌یابد گفت: می‌خواهیم کنار دانشگاه آزاد خانه‌های ویلایی یک‌هزار متری بسازیم تا آنجا را مانند کوی استادان کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه ورزش سالن‌های ورزشی زیادی ساختیم که در حال حاضر به تمام روستا‌ها رفته ایم افزود: در این مدت هرچه انجام دادم و دارم متعلق به مردم است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه از همه مردم تشکر می‌کنم که با همه سختی‌ها در این دوره از انتخابات حتی پنج درصد نسبت به دوره قبل رای بیشتر به بنده دادند و این تکلیف را سنگین می‌کند افزود: در زمینه پتروشیمی کار بسیار بزرگی صورت گرفته و در این استان منطقه ویژه فناوری برتر را شکل دادیم که چند شرکت در آن کار می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برای تمام کار‌هایی که انجام دادم وقت گذاشتم و مانند فرزندم شناسنامه‌های آن‌ها را می‌دانم خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰ پروژه ملی در استان در حال انجام است که کار آسانی نیست و کار‌هایی را با ظرافت آغاز کرده‌ایم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی را افتتاح کردیم که امروز در آن ۳ هزار دانشجوی صنعتی تحصیل می‌کنند افزود: دانشگاه D۸ به همدان آمد و ردیف ملی مصوب دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی از لحاظ تجهیزات و امکانات قطب می‌شود افزود: چهره شهر در حال تحول است و اگر کلان شهر راه‌اندازی شود فشار بر شهر کمتر خواهد شد.

می‌خواهیم بازاری در همدان راه‌اندازی کنیم کالا‌های مریوان با همان قیمت در اینجا عرضه شوند

حاجی‌بابایی با بیان اینکه ۲۰ سال قبل ۷ هزار و ۳۰۰ کیلومتر محدوده شهر مصوب شده بود که رفته بودند و آن را کم کرده بودند که باز تلاش می‌کنیم با هزار مصیبت بتوانیم به ۷ هزار و ۳۰۰ برسانیم گفت: متاسفانه ظرفیت‌هایی را رها کرده‌اند که در حال احیا هستیم.

وی با بیان اینکه امروز در شهر همدان مانند راهپیمایی آدم‌هایی اضافه می‌شوند و کسانی که به اینجا می‌آیند همدان را بهشت می‌دانند عنوان کرد: همدان افتخاری است در ایران و به قطب بودن آن افتخار می‌کنیم و باید برای همدان در سطح ملی و منطقه‌ای کار کنیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم بازار در همدان راه‌اندازی کنیم که کالا‌هایی از مریوان با همان قیمت به همدان بیایند و عرضه شوند گفت: ما قطب ۱۷ و ۱۸ استان شدیم که بازارش در همدان باشد و همه اجناس از مریوان با همان قیمت به همدان بیاید و به فروش برسند.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد ایران به سرعت بالا می‌رود و اگر یقه ما را گرفته‌اند و غذا و دارو نمی‌دهند به این خاطر است که ایران پیشرفت نکند افزود: اگر این تحریم‌ها در کشور‌های دیگر اعمال می‌شد دوام نمی‌آورند، این جمهوری اسلامی ایران است که معدل اقتصاد، فناوری و نظامی را خواهد داشت.

حاجی‌بابایی با تاکید به اینکه باید از این مرحله که خفه‌کننده است عبور کنیم و این راه طولانی نیست بیان کرد: بالاخره ندانم‌کاری هم در داخل است، اما باید از سختی عبور کنیم، آن هم جمع می‌شود.

وی در پاسخ به اظهارات یکی از اعضای حاضر که باید جلوی استخدام رانتی و فامیلی را بگیرید و استخدام براساس نخبه‌گری و استعداد باشد گفت: بله حق با شماست، اگر روزی به این جمع بندی برسیم هرکسی با شایستگی در مسئولیتی قرار بگیرد عدالت است، اما مشکل ما این است که وقتی کسی را می‌گذاریم و در آن جایگاه قرار می‌گیرد همان کار نفر قبلی را انجام می‌دهد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس تاکید کرد: امروز افتخار ما مردم است و خوب بودن یک چیز است و نهادینه شدن حرکت چیز دیگر، باید کار‌ها به جایی برسند که فرد بداند خیلی ناپسند است که ۱۰ جوان برتر داشته باشیم، اما با رانت فرزند خود را استخدام کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار