مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به آغاز طرح «اهداء خون به نیت شهدا» گفت: اهدای خون به نیت شهدای بزرگوار، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان والامقام و باقیات الصالحاتی برای آن ستارگان فروزان خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ 21 September 2020

به گزارش تابناک قم، مرتضی نوریان در حاشیه آیین آغاز طرح «اهداء خون به نیت شهدا» در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: اهمیت طرح اهدای خون به نیت شهدا در این است که آن فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس با حرکت انسان دوستانه اهدای خون و نجات جان انسان ها، دوباره تجلی می‌یابد.

وی افزود: شهدای عزیز و گرانقدر ما با تقدیم خون پاک خود، نهال اسلام و دین را آبیاری و احیا کرده و از میهن اسلامی دفاع نمودند و رشادتی مثال زدنی در نجات هموطنان از یوغ تجاوز دشمن متجاوز پیش چشم جهانیان ثبت کردند و امروز انسان‌های نیک سیرت با تاسی به سیره شهدا و به نیت تک تک آن ستاره‌های نورانی، خون خود را اهدا می‌کنند تا با هر واحد اهدا، جان سه بیمار را از مرگ حتمی نجات دهند.

مدیرکل انتقال خون استان قم تصریح کرد: این اقدام ارزشی و نوع دوستانه که همزمان با هفته دفاع مقدس آغاز شده و تا ۲۲ اسفند نیز ادامه دارد، از سویی قدردانی از مقام شهدا و زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنان است و از سوی دیگر، باقیات الصالحاتی برای آن شهید بزرگوار که اهدای خون به نیت او صورت می‌گیرد، خواهد بود.

بر اساس این طرح، تمامی علاقمندان و ارادتمندان به شهدا می توانند جهت ثبت نام و شرکت در این طرح و انتخاب شهید مورد نظر، تا دوشنبه هفتم مهرماه هر روز از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰  به دفاتر گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) و از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ به سازمان انتقال خون قم، واقع در بلوار ۱۵ خرداد جنب سازمان حج و زیارت مراجعه نمایند.

همچنین در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان واقع در میدان مفید، حدفاصل بلوار شهید آوینی و شهید عماد مغنیه نیز از علاقمندان به اهداء خون نذر شهدا ثبت نام خواهد شد.

مرکز اهداء خون بلوار ۱۵ خرداد ویژه برادران و مرکز میدان روح الله از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ ویژه خواهران و برادران در نظر گرفته شده است.

طرح مزبور تا ۲۲ اسفند ادامه دارد و مراجعه کنندگان پس از انتخاب شهید مورد نظر و تکمیل فرم، منتظر می مانند تا از سوی مرکز انتقال خون، زمان اهدای خون به آنها اطلاع داده شود.

این طرح با همکاری ستادی متشکل از کنگره شهدا و صداوسیمای استان، سازمان انتقال خون، هلال احمر، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، ادارات کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موسسه راویان فتح برنامه ‌ریزی شده‌است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار