معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به وضعیت قرمز کرونا در سراسر کشور اعلام کرد: با توجه به بازگشت شرایط قرمز کرونایی در اکثر شهرهای کشور، برگزاری هر گونه مراسم تا وضعیت عادی مطلقا ممنوع است و  در صورت تداوم این روند از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا در پیک سوم بیماری، مجبور به اخذ تصمیمات جدید و اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرستان کرج خواهیم شد.
کد خبر: ۹۰۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ 21 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» غفور قاسم پور در جلسه کارگروه سلامت شهرستان کرج گفت: طبق اعلام معاون وزیر بهداشت و درمان، کل کشور در شرایط قرمز قرار گرفته است و گزارش های دانشگاه علوم پزشکی استان نیز حاکی افزایش روزانه پیک ابتلا است.

وی با اظهار نگرانی از تازه ترین آمارهای مراکز بهداشتی و درمانی تصریح کرد: به نظر می‌رسد در موج سوم کرونا بار دیگر مجبور به اعمال محدودیت‌های کرونایی شویم.

قاسم پور همچنین با اشاره به جمعیت قابل توجه دانشجویان و دانش آموزان در کرج، در خصوص  نحوه فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها گفت: آموزش تعطیل بردار نیست ولی مادامی که سلامت نباشد آموزش معنایی ندارد و این دو لازم و ملزوم هم هستند، لذا فرایند آموزش و تحصیل  در این شرایط باید با محوریت آموزش  در مجازی تداوم یابد.

معاون استاندار در بخش دیگری با اشاره به اهمیت پیشگیری از ابتلا کارکنان در دستگاه های اجرایی از مدیران خواست تا رابطان سلامت خود را به دانشگاه علوم پزشکی معرفی کنند و آموزش های لازم در رابطه با بهداشت و سلامت در دستگاه های اداری شهرستان با هدف کاهش ضریب بیماری در بین کارمندان صورت گیرد.

قاسم پور تاکید کرد: ستادهای فرعی مقابله با بیماری کرونا در ادارات شهرستانی به فوریت تشکیل و وضعیت موجود را رصد و پایش و کنترل های لازم را نیز اعمال نمایند.

فرماندار کرج همچنین از شهرداران و دهیاران نیز خواست تا ضدعفونی مراکز خدماتی و ناوگان حمل و نقل عمومی را دوباره از سربگیرند و با اهتمام جدی در این زمینه وارد عمل شوند.

قاسم پور  در ادامه  بازرسی سازمان صمت را مأمور به تشدید امر نظارت برفعالیت صنوف نمود و گفت: نظارت بر رعایت دستور العمل‌های بهداشتی شامل فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در صنوف و مشاغل خدماتی و جایگاه های عرضه سوخت، امری ضروری است که تشدید آن را در دستور کار دستگاه های متولی امر قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: علاوه بر اجرای دستور العمل های بهداشتی نظارت بر توزیع اقلام بهداشتی نظیر  ماسک و ضدعفونی کننده ها نیز شدت خواهد گرفت.

معاون استاندار همچنین از شهرداران و صاحبان بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر نیز خواست تا چراغ هشدار تلویزیون های شهری را هم که روزانه در کانون توجه و ترددها است با درنگ بر رعایت بهداشت و سلامت به روی مردم روشن کنند.

قاسم پور در ادامه آگاهی بخشی به مردم را نیز امری مهم قلمداد کرد و افزود: صدا و سیمای استانی هم اطلاع رسانی های لازم را در این رابطه ادامه دهد.

فرماندار کرج از آمادگی دو نقاهتگاه سپاه پاسداران برای در اختیار قرار دادن امکانات لازم در صورت نیاز به دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و تاکید کرد: مردم از هر گونه تجمعی خودداری کنند.

وی افزود: داروخانه ها، مراکز پیشخوان دولت و سایر اماکن خدماتی در معرض انتشار بیماری است  و لذا با مراقب ویژه باید در این مکان حضور پیدا کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار