امیر شاه آبادی در گفتگو با تابناک:
فرماندار شهرستان هرسین از ساخت المان گلیم هرسین و نامگذاری بلوار منتهی به این المان بعنوان گلیم هرسین در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 22 September 2020

امیر شاه آبادی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:در بسیج سازندگی استان ایجاد پروژه های عام المنفعه با هدف محرومیت زدایی در این شهرستان در دستور کار قرار گرفت و در این راستا احداث ۱۵ کیلومتر راه روستایی ، ایجاد پروژه های آبرسانی در روستای کهریز و تعدادی دیگر از روستاهای بخش مرکزی بعنوان پروژه هایی که می توانند در راستای محرومیت زدایی موثر باشند به بسیج سازندگی استان کرمانشاه معرفی شده است.

وی خاطر نشان کرد:ساماندهی فعالیت های شورای توسعه در قالب کمیته های ۷ گانه می تواند گامی بسیار موثر در راستای هدفمند سازی و توسعه این فعالیت ها باشد.

فرماندار شهرستان هرسین افزود:ساخت المان گلیم هرسین و نامگذاری بلوار منتهی به این المان بعنوان گلیم هرسین، آموزش حدود ۳۵۰۰ بافنده، ایجاد ۴۳ کارگاه گلیم بافی، نامگذاری ۱۰ معبر بعنوان گلیم و ایجاد موزه گلیم از جمله اقداماتی است که در راستای اقتصادی سازی گلیم هرسین انجام شده است.

شاه آبادی در پایان تاکید کرد: وجود نمادهایی متفاوت از گلیم در شهر زمینه ثبت هرسین را بعنوان شهر جهانی گلیم توسط یونسکو را فراهم می کند.

 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار