مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : تعداد روزهای پاک در اراک در شش ماهه اول امسال ، در مقایسه با مدت مشابه قبل بیش از چهاربرابر افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۰۲۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۳ 22 September 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،"رضا میرزائی" با اشاره به وضعیت هوای کلانشهر اراک در روزهای سپری شده افزود: در شش ماهه نخست امسال ۳۲ روز هوای پاک ، ۱۴۲ روز با کیفیت هوای سالم و تنها ۱۲ روز ناسالم برای گروههای حساس داشته ایم که خوشبختانه تعداد روزهای پاک در شش ماهه اول امسال ، در مقایسه با مدت مشابه قبل بیش از چهاربرابر افزایش داشته است.
وی باتاکید بر کاهش ۴۸درصدی روزهای ناسالم نسبت به مدت مشابه در سال قبل یادآورشد: این میزان کاهش، اتفاقی نیست و حاصل عملکرد مناسب و اقدامات دستگاه‌های اجرایی است که بر مبنای قانون هوای پاک و تصمیمات صحیح کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک عمل کردند.
میرزایی افزود: از جمله این اقدامات می‌توان به توزیع سوخت پاک در تمامی جایگاه‌های استان مرکزی, خارج شدن دیگ‌های قدیمی شرکت ایرالکو از مدار تولید و ممنوعیت استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه شازند به دستور رئیس‌جمهور احداث تقاطع‌های غیرهم‌سطح , بهبود ناوگان شهری, گازرسانی به واحدهای صنعتی اطراف شهر اراک وکوره‌های آجرپزی ، اشاره کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان اینکه ، سلامت مردم و شفاف سازی موضوعات زیست محیطی در اولویت برنامه‌ها محیط زیست قرار دارد و توجه به کیفیت هوای اراک باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد گفت: تعداد ایستگاه های پایش کیفی هوا در استان در حال حاضربه ۱۱ایستگاه رسیده است و این امکان فراهم است تا شهروندان بتوانند بصورت لحظه ای وضعیت کیفیت هوا را مشاهده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار