با گذشت چند ماه از گسترش ویروس کرونا در کشور و جهان این ویروس همچنان یک موجود ناشناخته است که اخیرا هم اعلام شده است در ایران جهش ژنتیکی داشته است!
کد خبر: ۹۰۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹ 23 September 2020
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، با گذشت چند ماه از گسترش ویروس کرونا در کشور و جهان این ویروس همچنان یک موجود ناشناخته است که اخیرا هم اعلام شده است در ایران جهش ژنتیکی داشته است!
ورود ویروس به کهگیلویه و روند سرایت آن و البته شیوه مقابله با آن در این استان به گونه ای بوده است که در ابتدا تلفات آن کم بود اما هر چه جلوتر آمدیم وضعیت تغییر کرد و بر اثر عدم رعایت پروتکل ها تعداد مبتلایان بیشتر شد.
آخرین آمار مبتلایان در استان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان خبر داد.
دکتر پرویز یزدانپناه گفت: در اولین روز از مهرماه، 280 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد 121 نفر مبتلای قطعی و 17 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند. 
وی اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 6569 مورد گزارش شده است.
دکتر یزدان پناه اضافه کرد: از 310 نمونه دریافت شده، بیشترین موارد مربوط به بويراحمد 45درصد، گچساران  24 درصد، كهگيلويه 15درصد، بهميي 10 درصدو  بقيه موارد در باشت، دنا، لنده و چرام می باشد.
جهش کرونا به سمت خانوادگی شدن !
اما اخیرا اعلام شده که کرونا در ایران جهشی ژنتیکی داشته است .
معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه جهش ژنتیکی اخیر ویروس کرونا و افزایش قدرت سرایت‌پذیری آن نگران کننده است، گفت: خصوصیت این موج اپیدمی انتقال درون خانوادگی بالا در آن است.
دکتر ایرج حریرچی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور، گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهدیم که رعایت دستورالعمل‌های مقابله با کرونا روند نزولی دارد. این درحالیست که جهش ژنتیکی اخیر ویروس کرونا و افزایش قدرت سرایت پذیری آن نگران کننده است.
وی افزود: بر همین اساس با افزایش قدرت سرایت پذیری ویروس، خصوصا انتقال درون خانوادگی به میزان زیادی افزایش یافته است. باید توجه کرد که خصوصیت این موج اپیدمی انتقال درون خانوادگی بالا است و در صورت ابتلا یک فرد اکثر اعضای خانواده به بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند.
حریرچی با بیان اینکه خصوصیت دوره‌های قبل اپیدمی، انتقال درون جامعه بود و با انتقال درون خانوادگی کمتری مواجه بودیم، گفت: بر این اساس خانوده‌ها با مشاهده علائم اولیه کرونا در یکی از اعضای خانواده، حتما اقدامات احتیاطی برای عدم ابتلای دیگر اعضای خانواده را انجام دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار