آیین غبارروبی، عطرافشانی و گلباران مزار شهیدان، با عنوان «مهمانی لاله ها» عصر پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان، خانواده شهیدان، جانبازان و ایثارگران و قشرهای مختلف مردم در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۳۰۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۷ 25 September 2020

به گزارش تابناک قم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم در این آیین اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یادآور صبر، استقامت، مقاومت و پایداری یک امت بزرگ در مقابل همه دژخیمان جهان است که توان خود را روی توان صدام گذاشتند تا بلکه این مملکت را از نفس بیندازند.

حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: این هفته یادآور از خودگذشتگی، پایمردی و جانفشانی شهیدان ارجمند، جانبازان فداکار و آزادگان سرافراز و همچنین صبر و تحمل پدران، مادران، همسران و فرزندان آنها می باشد.

اجرای سرود توسط گروه سرود کرامت و مداحی توسط مداحان اهل بیت(ع) از دیگر برنامه های این آیین بود. در پایان این آیین، مزار مطهر شهیدان توسط مسئولان و خانواده های شهدا و قشرهای گوناگون مردم با گلاب معطر و گلباران شد.

همچنین همزمان با این آیین به مناسبت هفته دفاع مقدس گلزارهای شهیدان در بخش ها و روستاهای استان نیز عطرافشانی، غبارروبی و گلباران شد.

۳۱ شهریورماه، سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث صدام در سال ۱۳۵۹ علیه نظام اسلامی ایران است که از ۳۱ شهریورماه تا ششم مهرماه به عنوان هفته «دفاع مقدس» نامگذاری شده است.

قم حدود ۶ هزار شهید و بیش از ۱۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۶۰۰ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم نیز دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار