آیت‌الله حسینی همدانی در قالب سی‌امین خطبه مکتوب جمعه توصیه‌ها و تذکراتی را بیان کرد.
کد خبر: ۹۰۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ 26 September 2020

طرح زیرگذر میدان جمهوری آفات زیادی به منابع و حقوق عامه می‌زند

به گزارش «تابناک البرز» در بخش استانی خطبه مکتوب جمعه نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌ جمعه کرج آمده است؛ یکی از مسائل مهم که همه باید به آن توجه داشته باشیم و با توجه به همه شرایط درباره آن مطالبه گری داشته باشیم حفظ حقوق عامه است. گاهی سودجوئی و منفعت‌طلبی و امثال این‌ها عده‌ای را می‌برد به سمت تعرض به بیت‌المال و از بین بردن منافع عمومی. لذا در طرح‌ها و اقداماتی که صورت می‌گیرد باید تمام جوانب را در نظر گرفت و یک‌بعدی عمل نکرد.

کرج که درزمانی باغ شهر بزرگی بود به‌مرور و با بی‌تدبیری و نگاه مقطعی و حرکت به جلو بدون برنامه دقیق و چشم‌انداز بلندمدت خیلی از داشته‌هایش را ازدست‌داده و امروز متولیان امر نباید اجازه تکرار دهند. بعضی از طرح‌ها نظیر طرح میدان جمهوری را با ساده‌اندیشی، عده‌ای مطرح می‌کنند درحالی‌که آفات زیادی به منابع و همچنین حقوق عامه در درازمدت می‌زند. قطع یا جابجایی تعداد زیادی از درختان باغ ملی که البته در صورت امکان، الآن فصل این کار نیست و نوع درختان با جابجایی از بین می‌روند، به بهانه ترافیک و زیرگذر و بعد احداث برج‌هایی سودآور در اطراف میدان بااینکه هم مردم و هم گروه‌های تخصصی مردم‌نهاد مخالف هستند و هم بعض اعضای شورای شهر که به بنده اطلاع دادند مخالفیم و هم تعدادی از مسئولان مخالف هستند، چرا بازنگری نمی‌شود.

 توصیه من به دوستان این است که گروهی از متخصصین را بدون حب و بغض جمع کنید و با فرصت بررسی لازم را از جهات مختلف زیست‌محیطی و پیوست فرهنگی و سیاسی در آینده و ترافیک و رفت‌وآمد به عمل‌آورید و بعد تصمیم بگیرید نه اینکه تا اعتراضی شد زود بروید روزشمار بگذارید که اگر هم ممانعتی شد بگوئید ببینید نگذاشتند کارکنیم. ماشاءالله این استان اگر کسی اهل کار باشد، کار زمین‌مانده دارد.

 بنده هفت سال است می‌گویم ورودی شهر کرج را که محل عبور و مرور عده زیادی از مردم کشور است و باعث آبرو برای استان است را درست کنید!! مناطق دیگر هم خلاف‌هایی در ساخت‌وساز می‌شود که امیدوارم گروه‌های مطالبه گر به‌درستی مطالبات خودشان را مطرح کنند تا حقوق مردم به خاطر سوءاستفاده عده‌ای از بین نرود. کمیسیون ماده پنج در مصوبات خود دقت بیشتری داشته باشد و مسئولین ناظر نظارتشان را بیشتر کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار