معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: اگر به وضعیت وخیم برسیم ممکن است مجددا شاهد تعطیلی برخی صنوف و مراکز اقتصادی باشیم.
کد خبر: ۹۰۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱ 26 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» نور محمد فردی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۲۴ استان کشور در وضعیت قرمز کرونایی است، گفت: استان البرز نیز جزو این استان‌ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز بیان کرد: در این میان پنج استان نیز در مرز هشدار قرار گرفته‌اند و حساسیت شیوع بیماری در سطح کشور بسیار بالا است.

این مسئول با اشاره به آخرین مصوبات ستاد ملی کرونا کشور و به تبع آن استان، بیان کرد: با توجه به اینکه شیوع بیماری و تلفات در سطح استان و کشور افزایش پیدا کرده است، لازم است اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های دولتی و مردم انجام شود.

فردی اظهار کرد: تمامی شهروندان موظف هستند پروتکل‌های بهداشتی که قبلا اعلام شده اعم از شستن دست، ضدعفونی معابر، داشتن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات در دستور کار خود قرار دهند.

معاون سیاسی استانداری البرز با اشاره به اینکه آخرین تصمیمات متناسب با ستاد ملی کرونا در جلسات آتی گرفته خواهد شد، ادامه داد: نظارت‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی و اداره صنعت، معدن و تجارت استان البرز تشدید شده است و درصورت مشاهده افرادی که شرایط را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی خواهد شد.

فردی در خصوص وضعیت مدارس، اظهار کرد: شرایط برگزاری کلاس‌های درس در مدارس استان البرز اختیاری است، یعنی اگر دانش آموزی و خانواده ای خواستار حضور در کلاس درس باشند آموزش و پرورش موظف به برگزاری کلاس درس است.

وی اضافه کرد: طبق آمار بسیاری از دانش آموزان سر کلاس درس نمی روند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با اشاره به احتمال اعمال برخی محدودیت‌ها توضیح داد: اگر به وضعیت وخیم برسیم ممکن است مجددا شاهد تعطیلی برخی صنوف و مراکز اقتصادی باشیم.

فردی با بیان اینکه زندگی با کرونا را مدیریت کنیم، گفت: در شرایط فعلی باید برای انجام فعالیت‌های اقتصادی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مد نظر قرار دهیم تا سلامتمان به خطر نیفتد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار