کد خبر: ۹۰۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 26 September 2020

 

کم کاری در تولید آثار هنری با موضوع دفاع مقدس

رشت- مدیرکل ارشاد گیلان با اشاره به کم کاری های صورت گرفته در حوزه ساخت آثار هنری با موضوع دفاع مقدس، گفت: دستگاه های فرهنگی باید در این زمینه همدل شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز فاضلی پیش از ظهر شنبه در حاشیه افتتاح نمایشگاه نقاشی «پنجره شمعدانی» بر ضرورت انتقال فرهنگ دفاع مقدس تأکید و اظهار کرد: انتقال این فرهنگ به نسل جوانی که آن را درک نکرده لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ دفاع مقدس ماندگار شود و این جز با ابزارهای فرهنگی و هنری ممکن نیست، افزود: باید برای ثبت و مستندسازی تاریخ دفاع مقدس از ابزار هنری و فرهنگی بهره گیری شود تا زمینه پرورش حس ایثار و شهادت طلبی در میان جوانان فراهم شود.

مدیرکل ارشاد گیلان در ادامه با اشاره به اینکه امروز به واسطه وجود تفکر حاکم بر دفاع مقدس هیچ دشمنی جرأت تجاوز به ایران اسلامی را ندارد، گفت: هم‌افزایی نهادهای فرهنگی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس با خلق آثار فاخر هنری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به کم کاری‌های صورت گرفته در تولید آثار سینمایی با موضوع دفاع مقدس نیز اشاره و تصریح کرد: با وجود گذشت چهل سال از دفاع مقدس ما هنوز شاهد بازپخش بسیاری از آثار تولید شده در گذشته هستیم در صورتی که باید هر سال از یک اثر با این موضوع ساخته می‌شد.

فاضلی با بیان اینکه با توجه به هزینه بالا تولید آثار هنری باید دستگاه‌های فرهنگی برای تولید این آثار همدل و همراه باشند، ادامه داد: می‌توانیم با همکاری و همراهی اهالی فرهنگ و هنر در راستای ثبت، مستندسازی، انتقال و ترویج فرهنگ دفاع مقدس گام برداریم.

وی دفاع مقدس را بخشی از هویت ملی ایرانیان برشمرد و گفت: ثبت ارزش‌ها، تفکر و فرهنگ دفاع مقدس سبب حفظ هویت ملی شده و تداوم حرکت در این مسیر نیز زمینه پیروزی بر استکبار را فراهم می‌کند.

نمایشگاه نقاشی «پنجره شمعدانی» با نمایش ۲۵ اثر با موضوع دفاع مقدس به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری حوزه هنری استان در نگارخانه مارلیک مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) رشت افتتاح و در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.

علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به نگارخانه مارلیک به مدت یک هفته از این نمایشگاه دیدن کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار