کد خبر: ۹۰۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 26 September 2020

 

یک کارشناس هواشناسی از کاهش ۸ تا ۱۰ درجه ای دمای هوا در بیشتر مناطق کشور از فردا خبر داد.

چهره پائیزی کشور از فردا نمایان می شود/ کاهش ۸تا ۱۰ درجه ای دمای هوای کشورصادق ضیائیان رئیس مرکز مدیریت و پیش بینی هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از پاییزی شدن چهره کشور از فردا خبر داد و گفت: سامانه بارشی از فردا به کشور نفوذ می‌کند که در برخی از مناطق باعث ایجاد بارش و در برخی از مناطق سبب کاهش دما خواهد شد و بنابراین از فردا چهره پاییزی در کشور نمایان می‌شود.

کاهش ۸ تا ۱۰ درجه ای دمای هوای کشور

او با اشاره به اینکه ما انتظار کاهش دمای ۸ تا ۱۰ درجه ای دما را در استان های خراسان شمالی، گلستان، مازندران،گیلان و خراسان رضوی داریم افزود: در این مناطق شاهد بارش باران هم خواهیم بود.

ضیائیان اظهار کرد: در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، همدان، مرکزی، شرق استان اصفهان، یزد، قم، سمنان، سیستان و بلوچستان و کردستان هم شاهد کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: این کاهش دما باعث ایجاد سرمازدگی در محصولات کشاورزی خواهد بود، بنابراین باید کشاورزان اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی را انجام دهند.

ضیائیان با اشاره به اینکه کشاورزان باید به هشدارهای نارنجی و زرد که توسط سازمان هواشناسی کشور صادر شده است، توجه کنند ادامه داد: با اقدامات پیشگیرانه مانع سرمازدگی محصولات کشاورزی خواهیم شد.

او بیان کرد: کاهش دما در استان های شمالی و شرقی کشور مشهود خواهد بود و چهره پاییزی در این مناطق بیشتر نمایان خواهد شد.

ضیائیان با اشاره به اینکه کاهش ملموس دما از فردا در بسیاری از مناطق کشور شروع می‌شود، گفت: اوج کاهش دما در روزهای سه شنبه و چهارشنبه خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه بارندگی در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بیشتر خواهد بود گفت: در روزهای یکشنبه استان گیلان شاهد بارش باران خواهد بود و روز دوشنبه هم در استان‌های مازندران،گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال سمنان و شرق و ارتفاعات استان تهران شاهد بارندگی خواهیم بود.

ضیائیان بیان کرد: بارش در ارتفاعات استان تهران، گیلان و استان سمنان بیشتر خواهد بود.

او با اشاره به اینکه بیشتر باران ها زمینه‌ساز ایجاد مشکلاتی از جمله سیل می‌شوند، افزود: در استان گلستان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی احتمال جاری شدن سیل وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه روز دوشنبه شاهد بارش‌های سنگین در ارتفاعات تهران خواهیم بود، گفت: در ارتفاعات شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان البرز احتمال بارش برف وجود دارد، بنابراین کوهنوردان از صعود به قله‌ها در این ایام خودداری کند.

او در پایان تصریح کرد: در ارتفاعات استان تهران از روز دوشنبه شاهد بارش‌ باران و برف خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار